Bu içerik, Evrim Ağacı'nın Gerçeklik Analizi Araştırmaları'nın bir parçasıdır. Bu sistem çerçevesinde analiz edilen iddialar, "Gerçek", "Karışık", "Sahte" şeklinde üç sınıfa ayrılmaktadır. Aynı analiz sistemi çerçevesinde, ünlü insanlara atfedilen sözler de incelenmektedir. Bu sözler, "Gerçek", "Hatalı Atıf", "İspatsız" ve "Sahte" şeklinde dört sınıfa ayrılmaktadır.

Her 7 yılda bir yepyeni bir kişiye dönüşürsünüz; çünkü 7 yılda bir (veya 10 yılda bir) vücudumuzdaki her bir hücre kendisinin yeni bir versiyonuyla değiştirilmiş olur. Şimdi siz de kendinizi 7 sene önce olduğunuzdan daha genç hissetmiyor musunuz?

Vücut hücrelerimizin durmaksızın yenilendiği doğrudur; ancak bu bölünme sürdükçe sizin "yeni biri" olduğunuz iddiası doğru değildir. Zira mitozla bölünme sırasında (rastgele mutasyonlar gibi mekanizmaların etkisi haricinde) birebir aynı hücreler yeniden yaratılmış olur. Bu da, bireyin fiziksel olarak aynı yapıda kalmasına neden olur.

Bu mitin nereden kaynaklandığı tam olarak bilinmemektedir; ancak "kişisel gelişim hikayeleri"nden kaynaklanıyor olması çok muhtemeldir. Bu hikayelerde "yenilenme" ve "yeniden doğma" gibi kavramların çok önemli ve merkezi bir rolü olduğu için, bu tip safsataları da yaymak konusunda harika birer araçtırlar. Kaynak her ne olursa olsun, bir bireyin belli bir andaki "vücudunun" her an, her saniye yenilenmekte, ölmekte ve hayatını yaşamakta olan hücrelerin bir karışımından oluştuğu gerçeği asla unutulmamalıdır.

Vücudumuzdaki 50-75 trilyon civarındaki her bir hücrenin sınırlı miktarda ömrü bulunmaktadır. Bu sürenin sonunda öldüklerinde, yerlerine yenileri gelir. Bu hücreler bir bütün olarak, harmoni içerisinde çalışsa da, teknik olarak kendi başlarına da bir miktar yaşayabilmektedirler. Bu sebeple, bedenen öldükten sonra hayatta kalan son hücrenizin ölmesi için genellikle 18-24 saat gibi bir süre geçmesi gerekir. Bu süre zarfında bedeninizde halen canlı hücreleriniz bulunmaktadır.

Her bir hücrenin ömrü birbirinden farklıdır. Örneğin, kırmızı kan hücreleri 4 ay kadar yaşarken, beyaz kan hücreleri 1 seneden uzun bile yaşayabilirler. Buna karşılık deri hücrelerimiz sadece 2-3 hafta ömre sahiptir. Bağırsak hücreleriniz her 4 günde bir ölürken, spermler sadece 3 gün kadar yaşayabilir. Bunlara karşılık sinir hücreleriniz ömrünüz boyunca hayatta kalır. Hücrelerinizin hemen hepsi öldüğünde yerlerine yenileri gelir; ancak beyninizin serebral korteksindeki hücreler ölecek olursa, yerlerine yenileri gelmeyecektir.

7 yıl (ya da hikayenin bazı versiyonlarına göre 10 yıl) süresinin hiçbir özel anlamı bulunmamaktadır. Teknik olarak vücudunuzdaki hücreler her an yenilenmektedir; çünkü aynı tip hücrelerin bile her biri aynı anda ölüp, aynı anda bölünerek çoğalmamaktadır. Şu anda derinizin bazı kısımlarında yenilenme sürerken, bazı diğerleri ömürlerini halen sürdürmekte olan hücrelere sahiptir. 7 yıl gibi bir süre vermek için,vücudumuzdaki en uzun ömürlü hücrelerin 7 yıl yaşaması gerekirdi - ki bu hatalıdır, beyin hücrelerimiz ömrümüz boyunca yaşarlar. Bu bakımdan, 7-10 yıl gibi "toptan yenilenme süresi" iddiası tamamen hatalıdır.

• B. Radford. Does The Human Body Really Replace Itself Every 7 Years?. (2011, Nisan 04). Alındığı Tarih: 21 Haziran 2018. Alındığı Yer: LiveScience