Evrim Ağacı

İnsan Ataları, 2 Milyon Yıl Öncesine Kadar Düzenli Olarak Ağaçlara Tırmanıyordu! Phys.org
Tavsiye Makale

Yeni yapılan bir araştırma, insan atalarının iki milyon yıl kadar önce düzenli olarak ağaçlara tırmanıyor olabileceğine dair kanıt buldu.

Kent Üniversitesi tarafından yapılan bir araştırma, insan atalarının iki milyon yıl kadar önce düzenli olarak ağaçlara tırmanıyor olabileceğine dair kanıt buldu.

İki ayak üzerinde yürümek, uzun zamandır modern insanları ve soyumuzdaki soyu tükenmiş türleri (yani homininleri), yaşayan en yakın maymun akrabalarımızdan (şempanzeler, goriller ve orangutanlar) ayıran karakteristik bir özellik olmuştur. Fosil bacak kemiklerinin analizine dayanan bu yeni araştırma, Paranthropus robustus veya ilkel Homo olduğuna inanılan bir hominin türünün aşırı esnek kalça kemiklerine sahip olduğunu ispatladı; bu ise diğer maymunlarda, ağaç tırmanıldığını gösteren bir özellik.

Bu bulgular, 60 yıl önce keşfedilen ve 1 ila 3 milyon yıl önce yaşadığı düşünülen, Güney Afrika'da bulunmuş iki fosil bacak kemiğinin iç kemik yapılarının analizine ve karşılaştırılmasına dayanıyor. İki fosilin de dış kemik yapısı birbirine benziyor ve maymundan çok, insan kalça eklemini anımsatıyordu; bu ise ikisinin de iki ayak üzerinde yürüdüğünü gösteriyor. Araştırmacılar, yaşamları boyunca bireylerin uzuvlarını nasıl kullandığına göre şekillenmesinden dolayı, kemiklerin iç yapısını da incelediler. Umulmadık bir şekilde, ekip uyluk başının iç kısmını incelediğinde, kalça kemiklerini farklı şekillerde yüklediklerini fark ettiler.

PNAS

Araştırma projesi, Kent Üniversitesi Antropoloji ve Koruma Fakültesi'nden Dr. Leoni Georgiou, Dr. Matthew Skinner ve Profesör Tracy Kivell tarafından yürütüldü ve biyomekanik mühendisleri ile paleontologlardan oluşan büyük bir uluslararası ekip de bu araştırmanın içindeydi. Bu sonuçlar, günümüzdeki insanlara nerede, ne zaman ve nasıl dönüştüğümüzle ilgili anlayışımızı değiştirebilecek insan evrimiyle ilgili yeni bilgilerin, fosil kemiklerde saklı olabileceğini gösteriyor. Dr. Georgiou araştırmayla ilgili şunları söylüyor:

Milyonlarca yıl önce yaşamış bu bireylerin davranışlarını yeniden yapılandırabilmek gerçekten de heyecan verici. Ayrıca, yaptığımız her yeni fosil taraması, evrimsel tarihimiz hakkında yeni şeyler öğrenmek için bize tanınan bir şans.
PNAS

Dr. Skinner ise şöyle diyor:

Tırmanmanın geçmişimizde önemli bir davranış olduğu konusundaki tartışmaları bir karara bağlamak zordu. Kanıtlar az, tartışmalı ve geniş çapta kabul görmemişti, ve bu çalışmada gösterdiğimiz gibi, kemiklerin dış yapısı yanıltıcı olabiliyor. İskeletin diğer kemiklerinin iç yapılarının analizleri, taş aletlerin yapımı ve kullanımı gibi diğer önemli insan davranışlarının evrimi hakkında heyecan verici bulgular ortaya çıkarabilir. Araştırma ekibimiz şu an el, ayak, diz, omuz ve omurgaya bakmak için çalışmalarını sürdürüyor.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 12/07/2020 16:54:15 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/8774

“Doğal Seçilim kör bir saatçidir, çünkü geleceği göremez, sonuçları planlamaz, görünür hiçbir amacı yoktur. Buna rağmen Doğal Seçilim'in sonuçları bize tıpkı usta bir saatçinin elinden çıkmış gibi bir tasarım hissi verir, bizi tasarım ve planlama illüzyonu ile etkiler.”