En Yakınımızda Bulunan 10 Milyon Yıldızın Hiçbirinde Bir Medeniyet Bulunmuyor Olabilir!

Uzaylı teknolojisi
Pixabay
Yazar International Centre for Radio Astronomy Research Arsel Berkat Acar Editör Arsel Berkat Acar
2 dakika
3,292 Okunma Sayısı
Notlarım
Tarihi Geçmiş Haber

Bu haber 10 ay öncesine aittir. Haber güncelliğini yitirmiş olabilir; ancak arşivsel değeri ve bilimsel gelişme/ilerleme anlamındaki önemi dolayısıyla yayında tutulmaktadır. Ayrıca konuyla ilgili gelişmeler yaşandıkça bu içerik de güncellenebilir.

Batı Avustralya'da bulunan bir radyo teleskobu, düşük frekanslarda yapılan en derin ve geniş taramasını bitirdi. Gökyüzünün en az 10 milyon yıldız barındırdığı düşünülen bölgesini araştırdı.

Astronomlar, Murchison Genişalan Teleskobunu (MWA) kullanarak, önceki araştırmalarından 100 kat daha kapsamlı bir biçimde dünya dışı yaşam arayışına giriştiler. 9 Eylül 2020'de Publications of the Astronomical Society of Australia dergisinde yayınlanan araştırmada, Vela takım yıldızının etrafındaki bölge incelendi. Ancak en azından evrenin bu kısmında, hiçbir medeniyetin izine rastlanmadı.

Araştırma, Endüstriyel ve Bilimsel Araştırma Organizasyonu (CSIRO) astronomu, Dr. Chenoa Tremblay ve Curtin Üniversitesinden, Uluslarası Radyo Astronomi Araştırmaları Merkezi (ICRAR) üyesi, Profesör Steven Tingay tarafından yönetildi.

Dr. Tremblay, teleskobun, FM Radyo frekansları gibi güçlü frekansları bulmayı hedeflediğini söyledi. Bu frekansların, zeki bir medeniyetin işareti olabileceğini de ekledi. Bu gibi muhtemel yayılmalar "teknoimza" olarak isimlendirilir. Konu hakkında Dr. Tremblay'in yorumları şunlar:

MWA eşi benzeri olmayan bir teleskop. Kapsadığı geniş alan sayesinde milyonlarca yıldızı aynı anda gözlemleyebiliyoruz. Vela takımyıldızının çevresini tam 17 saat boyunca gözlemledik. Hem de önceki incelemelerimizden 100 kat daha geniş ve derin bir şekilde. Bu veriler dahilinde, hiçbir teknoimzaya rastlamadık. Zeki yaşam formlarından hiçbir iz yok.

Profesör Tingay'in dediğine göre, şu ana kadar yürüttükleri en kapsamlı çalışma olmasına rağmen, sonuç onu şaşırtmamış. Şöyle diyor:

Douglas Adams'ın, Otostopçunun Galaksi Rehberi'nde dediği gibi 'uzay büyük, çok çok büyük'. Her ne kadar yürüttüğümüz gayet büyük bir çalışma olsa da, incelediğimiz uzayın büyüklüğü, okyanusu araştırırken, havuz büyüklüğünde bir su kütlesiyle yetinmek gibidir. Uzaylı medeniyetlerin teknolojiyi nasıl kullanacaklarını bilemediğimizden dolayı, birden fazla yolla araştırmak durumundayız. Radyo teleskoplarını kullanarak sekiz boyutlu bir keşif uzayını araştırabiliriz.

MWA, ondan sonra gelecek teknolojik gelişmelerin habercisi niteliğindedir. Bundan sonra gelecek Kilometrekare Teleskobu (SKA), Batı Avustralya ve Güney Afrika'da kurulan tam 1.7 milyar euro değerindeki bir gözlemevidir. Douglas Adams referanslarına devam edecek olursak MWA "Derin Düşünce" ise SKA onun mirasçısı "Dünya"dır.

Arttırılmış hassasiyeti sayesinde, Batı Avustralya'da kurulacak olan SKA, görece olarak yakınımızdaki gezegen sistemlerinden yayılan, Dünya benzeri sinyalleri tespit edebilecek. SKA sayesinde, diğer Dünyaların astronomik denizlerindeki milyarlarca yıldız sistemini inceleyebileceğiz. Ve varolan herhangi bir teknoimzayı tespit edebileceğiz.

MWA, Murchison Radyo Astronomi Gözlemevi'nde bulunmakta. Oldukça uzak ve radyo sinyallerinden arındırılmış bir tesis olan gözlemevi, CSIRO - Avustralya'nın ulusal uzay ajansı - tarafından yönetilmekte. SKA'da aynı bölgeye kurulacak, fakat 50 kat daha hassas olacak ve daha derin Dünya Dışı Akıllı Yaşam Araştırması (SETI) projelerinde kullanılabilecek.

1. Çeviri Kaynağı: ScienceDaily | Arşiv Bağlantısı