B3 Vitamini (Niyasin) Dünya Dışından Gelmiş Olabilir!

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

NASA’ya göre canlılar için temel organik madde olan, teknik adıyla "niyasin", yaygın adıyla "B3 Vitamini" gezegenimize kuyruklu yıldızlar ve meteorlar ile taşınmış olabilir.

NASA Goddard Uzay Uçuş Merkezi'nde bulunan kozmik buz laboratuvarında bu şartları test etmek için bilim insanları, bir miktar gazı vakum (havasız) ortam içine salıp, dondurur. Ardından protonlar ile bombalayarak boş uzayın radyasyonu taklit edilir. Bu işlem sonucu niyasin dahil çeşitli kimyasal maddeler oluştuğu gözlemlendi.

Rosetta, bu araştırmaları onaylamaya yardımcı olabilir. Tek yapmamız gereken, aynı organik molekülleri kuyruklu yıldızın çekirdeğine veya uzay boşluğuna salınan gazlarında tespit etmek...

Önceki araştırmalar, niyasinin karbon zengini meteorlarda bulunduğunu destekleyen kanıtlar elde edilmişti. Şimdiki araştırmalar ise Vitamin B3’ün uzay boşluğu şartlarında karbon dioksit buzlarında bulunan bir heterosiklik bileşik olan; fakat halka içi atomlarından tek bir tanesinde azot bulunan piridinden elde edilebildiğini gösteriyor. NASA’nın Goddard Uzay Uçuş Merkezi’nde Karen Smith’in açıklaması şöyle göre:

''Laboratuvarlarda üretilen buzlar içindeki organik bileşikler ile meteorlarda incelenen organik bileşikler çok iyi eşleşiyor. Bu tip kimya, yüklü miktarda su ve karbon dioksit buzlarından oluşan kuyruklu yıldızlar için de geçerli olmalı."

Niyasinin Dünya’ya taşınmasını kısaca özetlemek gerekirse:

• Süpernova patlamaları çok geniş miktarda gaz ve toz bulutu oluşturur.

• Çeşitli kütleçekim etkileri sonucu soğuyup çeşitli gazlar ve gaz tabakaları oluşur.

• Bir takım radyasyon etkileri sonucu katmanlarda kimyasal moleküllerden organik maddeler (B3 Vitamini dahil) oluşur.

• Buzlar ve soğuyan kütleler, kuyruklu yıldızların bir parçası haline gelir ve Dünya’ya taşınır.

Kaynak: DailyMail