Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

9. KOALA

Bir koala ile ASLA yemek yarışına girmeyi kabul etmeyin. Çünkü yedikleri tek şey, birçok primat hayvan gibi insan için de son derece zehirli olan okaliptüs yapraklarıdır. Bu annemizin midesi, bu zehre, içerisinde barındırdığı bazı bakterilerin yardımı ile direnebilmektedir. Yani evrimsel süreçte koalalar ile bu bakteriler mutualist bir ilişki içerisinde evrimleşmişlerdir. Yavru koalalar ("joeyler" olarak bilinirler), anneleri gibi bu süpergüçlere sahip olarak doğmazlar. Ayrıca kulaksız, gözsüz ve kılsız olarak doğarlar. Ama anne koala hemen yavrularının yardımına koşar ve yavrularını kendi dışkısı ile besleyerek onlara kademeli olarak bağışıklık kazandırır. İğrenç, değil mi? Ancak ve ancak bu sayede hayatta kalabilirler, dolayısıyla iğrençlik kavramı evrensel bir kavram değil. Doğduktan sonra 6 ay kadar annelerinin keselerinde yaşarlar ve bu süreçte eksik organları gelişir ve anneleri tarafından beslenerek dirençlenirler. Fakat anne koala buna rağmen uykusunu 1 dakika bile aksatmaz. Her gün 22 saat uyur. Yani ömrünün %90'ını şekerleme yaparak geçirir! Bunun sebebi bitkilerden, özellikle de yapraklardan alınan enerjinin hayvansal besinlere göre aşırı düşük olmasındandır. Hayvanlar, bu eksiği uyuyarak geçirir. Eh, annelerimiz de bu kadar"cık" uykuyu hak ediyorlar, değil mi?

Kaynak: Animal4u

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 19/08/2019 20:42:23 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/532

“İnsanlara karşı işleyebileceğimiz en büyük suç, onlardan nefret etmek değil, onları umursamamaktır. Umursamazlık, insan dışılığın özüdür.”