Paylaşım Yap
Tüm Reklamları Kapat

COVID-19 Salgını Sırasında Gerçek Hayat, Adeta Bir Bilgisayar Oyunu Gibi! O Zaman Oyunlaştıralım!

Hey Sen! Dünyayı Kurtarabilir misin?

COVID-19 Salgını Sırasında Gerçek Hayat, Adeta Bir Bilgisayar Oyunu Gibi! O Zaman Oyunlaştıralım!
2 dakika
1,417
Tarihi Geçmiş Haber

Bu haber 3 yıl öncesine aittir. Haber güncelliğini yitirmiş olabilir; ancak arşivsel değeri ve bilimsel gelişme/ilerleme anlamındaki önemi dolayısıyla yayında tutulmaktadır. Ayrıca konuyla ilgili gelişmeler yaşandıkça bu içerik de güncellenebilir.

Tüm Reklamları Kapat

Bir çocuğa başlıktaki soruyu sorsak nasıl cevap verirdi? Yüksek ihtimalle çocukların büyük bir kısmı çok heyecanlanır ve nasıl yapabileceğine dair kendine özgü planlarını sizinle paylaşırdı .

"Dünyayı kurtarabilir misin?" oyununun amacı aslında tam da bu... Kalabalık caddelerde yürürken insanlardan uzak duruyorsunuz, zaman zaman ekrana çıkan maskeleri yakalıyorsunuz ve hapşıranlardan, öksürenlerden kendinizi koruyorsunuz. Oyunun sonunda aldığınız puan, bu önlemleri alarak kaç kişinin hayatını kurtardığını size söylüyor.

Hertfordshire Üniversitesi'nde psikoloji profesörü olan Richard Wiseman, pandemi döneminde sokağa çıktığında koşan ve bisiklete binen kişilerden uzak durmaya çalıştığı sırada sergilediğimiz davranışların bir bilgisayar oyununa benzediğini fark etti. Oyunlar aracılığıyla desteklenen olumlu sosyal davranışların gerçek hayatta da kalıcı davranış değişikliğini sağladığına dair yapılan araştırmaları kendisine çıkış noktası olarak belirledi ve Fransız oyun tasarımcısı Martin Jacob ile iletişime geçti.

Tüm Reklamları Kapat

Normal koşullarda aylarca sürecek olan oyun geliştirme süreci, Jacob'un oyunu kurgulaması ve Wiseman'ın da psikolojik olarak gerekli düzenlemeleri yapmasıyla iki ayda tamamlandı.

Oyunu buradan oynayabilirsiniz.

Wiseman, uygulamanın COVID-19 hakkında yapılan ilk oyun olduğunu ve sosyal mesafe kavramının bir oyun içine ilk defa girdiğini söyleyerek sadece başkalarından uzak durarak nasıl hayat kurtarılabileceği konusunda çocukları cesaretlendirmek istediklerini dile getiriyor. 

Oyuna başlayan çocuğun yapması gerekenler belli: Başkalarından uzak dur, yoluna çıkan maskeleri kaçırma, sağlıklı beslen ve böylelikle daha çok puan topla. Oyunda puan çok hızlı yükseliyor, böylelikle oyuncuların başkalarından uzak durarak onlara zarar vermediği ve daha geniş çerçeveden bakıldığında onların da başkalarına zarar vermeyerek ne kadar çok hayat kurtarabildiklerini somut bir şekilde fark etmelerini sağlıyor. 

Tüm Reklamları Kapat

Çocukların olumlu sosyal davranış geliştirmeleri kazanımı için çocukların yaparak öğrenmelerini sağlamak, onların "rahat" davranarak başka insanlara istemeden de olsa zarar verme durumunu engellemiş oluyor ve bu davranış da gerçek hayatta oyun sayesinde kalıcı hale geliyor. 

Oyunda pekiştireç kullanımı da hassasiyetle planlanmış. Doğru davranış uygulamasıyla hızla puan kazanılırken oyuncu eğer oyun içerisinde başkalarına çarparsa puan kaybediyor ve bu durum sıklıkla tekrarlanırsa oyun bitiyor. 

Wiseman, oyunda hedef kitlenin çocuklar olmasına rağmen yetişkinlerin de keyif aldığını ve alınabilecek en yüksek puanın 7 milyar olduğunu söylüyor. Bu, yaklaşık olarak dünya nüfusuna eşit. Şu an için oyunda ulaşılan en yüksek puan 2 milyar iken, kendi puanının henüz 1000 olduğunu dile getiriyor ve ekliyor:

İyi bir oyun geliştirmiş olabilirim ama kendi oyunumda komik bir şekilde oldukça kötüyüm.
Bu Makaleyi Alıntıla
Okundu Olarak İşaretle
9
0
  • Paylaş
  • Alıntıla
  • Alıntıları Göster
Paylaş
Sonra Oku
Notlarım
Yazdır / PDF Olarak Kaydet
Bize Ulaş
Yukarı Zıpla

İçeriklerimizin bilimsel gerçekleri doğru bir şekilde yansıtması için en üst düzey çabayı gösteriyoruz. Gözünüze doğru gelmeyen bir şey varsa, mümkünse güvenilir kaynaklarınızla birlikte bize ulaşın!

Bu içeriğimizle ilgili bir sorunuz mu var? Buraya tıklayarak sorabilirsiniz.

Soru & Cevap Platformuna Git
Bu İçerik Size Ne Hissettirdi?
  • Tebrikler! 14
  • Muhteşem! 5
  • Merak Uyandırıcı! 4
  • Umut Verici! 3
  • Mmm... Çok sapyoseksüel! 2
  • Güldürdü 1
  • Bilim Budur! 0
  • İnanılmaz 0
  • Üzücü! 0
  • Grrr... *@$# 0
  • İğrenç! 0
  • Korkutucu! 0
Kaynaklar ve İleri Okuma
  1. Türev İçerik Kaynağı: BBC | Arşiv Bağlantısı
Tüm Reklamları Kapat

Evrim Ağacı'na her ay sadece 1 kahve ısmarlayarak destek olmak ister misiniz?

Şu iki siteden birini kullanarak şimdi destek olabilirsiniz:

kreosus.com/evrimagaci | patreon.com/evrimagaci

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 27/04/2024 09:49:28 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/8832

İçerik Kullanım İzinleri: Evrim Ağacı'ndaki yazılı içerikler orijinallerine hiçbir şekilde dokunulmadığı müddetçe izin alınmaksızın paylaşılabilir, kopyalanabilir, yapıştırılabilir, çoğaltılabilir, basılabilir, dağıtılabilir, yayılabilir, alıntılanabilir. Ancak bu içeriklerin hiçbiri izin alınmaksızın değiştirilemez ve değiştirilmiş halleri Evrim Ağacı'na aitmiş gibi sunulamaz. Benzer şekilde, içeriklerin hiçbiri, söz konusu içeriğin açıkça belirtilmiş yazarlarından ve Evrim Ağacı'ndan başkasına aitmiş gibi sunulamaz. Bu sayfa izin alınmaksızın düzenlenemez, Evrim Ağacı logosu, yazar/editör bilgileri ve içeriğin diğer kısımları izin alınmaksızın değiştirilemez veya kaldırılamaz.

Keşfet
Akış
İçerikler
Gündem
Balıkçılık
Doğa Yasası
Güve
Mit
Gen İfadesi
Bilim İnsanları
Samanyolu Galaksisi
Uzay
Evren
Ergen
Karar Verme
Teyit
Balina
Genetik
Enerji
Beslenme Bilimi
Sivrisinek
Su
Kök Hücre
Kelebek
Skeptisizm
Büyük
Yaşlılık
Carl Sagan
Kişilik
Aklımdan Geçen
Komünite Seç
Aklımdan Geçen
Fark Ettim ki...
Bugün Öğrendim ki...
İşe Yarar İpucu
Bilim Haberleri
Hikaye Fikri
Video Konu Önerisi
Başlık
Gündem
Bugün bilimseverlerle ne paylaşmak istersin?
Bağlantı
Kurallar
Komünite Kuralları
Bu komünite, aklınızdan geçen düşünceleri Evrim Ağacı ailesiyle paylaşabilmeniz içindir. Yapacağınız paylaşımlar Evrim Ağacı'nın kurallarına tabidir. Ayrıca bu komünitenin ek kurallarına da uymanız gerekmektedir.
1
Bilim kimliğinizi önceleyin.
Evrim Ağacı bir bilim platformudur. Dolayısıyla aklınızdan geçen her şeyden ziyade, bilim veya yaşamla ilgili olabilecek düşüncelerinizle ilgileniyoruz.
2
Propaganda ve baskı amaçlı kullanmayın.
Herkesin aklından her şey geçebilir; fakat bu platformun amacı, insanların belli ideolojiler için propaganda yapmaları veya başkaları üzerinde baskı kurma amacıyla geliştirilmemiştir. Paylaştığınız fikirlerin değer kattığından emin olun.
3
Gerilim yaratmayın.
Gerilim, tersleme, tahrik, taciz, alay, dedikodu, trollük, vurdumduymazlık, duyarsızlık, ırkçılık, bağnazlık, nefret söylemi, azınlıklara saldırı, fanatizm, holiganlık, sloganlar yasaktır.
4
Değer katın; hassas konulardan ve öznel yoruma açık alanlardan uzak durun.
Bu komünitenin amacı okurlara hayatla ilgili keyifli farkındalıklar yaşatabilmektir. Din, politika, spor, aktüel konular gibi anlık tepkilere neden olabilecek konulardaki tespitlerden kaçının. Ayrıca aklınızdan geçenlerin Türkiye’deki bilim komünitesine değer katması beklenmektedir.
5
Cevap hakkı doğurmayın.
Bu platformda cevap veya yorum sistemi bulunmamaktadır. Dolayısıyla aklınızdan geçenlerin, tespit edilebilir kişilere cevap hakkı doğurmadığından emin olun.
Ekle
Soru Sor
Sosyal
Yeniler
Daha Fazla İçerik Göster
Popüler Yazılar
30 gün
90 gün
1 yıl
Evrim Ağacı'na Destek Ol

Evrim Ağacı'nın %100 okur destekli bir bilim platformu olduğunu biliyor muydunuz? Evrim Ağacı'nın maddi destekçileri arasına katılarak Türkiye'de bilimin yayılmasına güç katın.

Evrim Ağacı'nı Takip Et!
Yazı Geçmişi
Okuma Geçmişi
Notlarım
İlerleme Durumunu Güncelle
Okudum
Sonra Oku
Not Ekle
Kaldığım Yeri İşaretle
Göz Attım

Evrim Ağacı tarafından otomatik olarak takip edilen işlemleri istediğin zaman durdurabilirsin.
[Site ayalarına git...]

Filtrele
Listele
Bu yazıdaki hareketlerin
Devamını Göster
Filtrele
Listele
Tüm Okuma Geçmişin
Devamını Göster
0/10000
Bu Makaleyi Alıntıla
Evrim Ağacı Formatı
APA7
MLA9
Chicago
-. BBC, et al. COVID-19 Salgını Sırasında Gerçek Hayat, Adeta Bir Bilgisayar Oyunu Gibi! O Zaman Oyunlaştıralım!. (2 Haziran 2020). Alındığı Tarih: 27 Nisan 2024. Alındığı Yer: https://evrimagaci.org/s/8832
BBC, -., Göçmen, A., Bakırcı, Ç. M. (2020, June 02). COVID-19 Salgını Sırasında Gerçek Hayat, Adeta Bir Bilgisayar Oyunu Gibi! O Zaman Oyunlaştıralım!. Evrim Ağacı. Retrieved April 27, 2024. from https://evrimagaci.org/s/8832
-. BBC, et al. “COVID-19 Salgını Sırasında Gerçek Hayat, Adeta Bir Bilgisayar Oyunu Gibi! O Zaman Oyunlaştıralım!.” Edited by Çağrı Mert Bakırcı. Evrim Ağacı, 02 Jun. 2020, https://evrimagaci.org/s/8832.
BBC, ---. Göçmen, Aylin. Bakırcı, Çağrı Mert. “COVID-19 Salgını Sırasında Gerçek Hayat, Adeta Bir Bilgisayar Oyunu Gibi! O Zaman Oyunlaştıralım!.” Edited by Çağrı Mert Bakırcı. Evrim Ağacı, June 02, 2020. https://evrimagaci.org/s/8832.
ve seni takip ediyor

Göster

Şifrenizi mi unuttunuz? Lütfen e-posta adresinizi giriniz. E-posta adresinize şifrenizi sıfırlamak için bir bağlantı gönderilecektir.

Geri dön

Eğer aktivasyon kodunu almadıysanız lütfen e-posta adresinizi giriniz. Üyeliğinizi aktive etmek için e-posta adresinize bir bağlantı gönderilecektir.

Geri dön

Close