Başka Gezegenlere Yerleşmek İçin Genlerimizle Oynamak Gerekirse?

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Birçok alandan bilim insanı, Dünya'yı yaşanamaz hale gerektirecek kadar zarar verecek olursak (ya da farklı bir bakış açısına göre bu zararı verdiğimiz zaman) bizi uzak, yaşaması zor galaktik evler aramaktan alıkoyacak engelleri ortaya koyuyor. O zaman karşımıza kendi türümüz için bir yer bulup bulamayacağımız sorunu çıkıyor. Her şey bir yana, bizi bu kadar özel yapan ne?

Bu sorular 13 Mart 2014'te HMS Genetik Bölümü'nün evsahipliği yaptığı "Genetik, Biyomedikal ve Uzayda İnsan Deneyimleri" üzerine olan ve ayakta duracak yer bırakmayan, pizzayla enerji toplamış ve sınırsız merak dolu kalabalığın olduğu serbest sempozyumun sadece başlangıcıydı.

Konuşmacılar neden uzay seyahati ve uzak diyarların keşfinin genlerimizde saklı belli etkenlere bağlı olduğunu kolayca açıkladılar. Kozmik ışınlara maruzken yerçekimsiz ortamda yaşamak farklı insanları farklı şekillerde etkileyebilir. Bilim insanları, hangi genlerin neden bu durumu kolaylaştırdığı ya da zorlaştırdığını anlamak istiyor.

Ve aynı zamanda, uzay oldukça havalı!

Genetiğin rolü

Oturum, hazırlanan birbirinden tamamen farklı sunumlar ve seyircinin sesli düşündüğü doğaçlamalarla yasaksız tartışmaları ortaya döktü.

Sempozyumdan önce, ikisi de HMS'de genetik profesörü olan yardımcı organizatörler Ting Wu ve Susan Dymecki insanların gezegen dışında başarı elde edebilmelerinde genetiğin büyük rol oynadığına inandıklarını açıkladılar. Wu şöyle diyor:

"Biz bir tıp okuluyuz. İnsanları uzaya gönderme fikrine katılsanız da katılmasanız da biz bu gezegende ya da gezegen dışında insanların sağlığında sorumluyuz."

Uzayda insanların karşılaştıkları tek sorun meşhur kas / iskelet güçsüzlükleri ve uyku bozukluğu değil. Hangi araçların insanları gezegen dışına taşıdığından bahsetmek bir yana, uzay araçlarında şu anda fiziksel rahatsızlıkların yanında davranışsal ve nöropsikiyatrik sıkıntılar da başgösteriyor. Oralar ıssız.

En yakın komşularımızdan olan Mars'a yolculuğu düşünürsek, insanlar şöyle dursun, robotlar için bile korkutucu. Sempozyum konuğu Jet İtim Laboratuarı'nda mekanik sistemler yöneticisi Adam Steltzner'a gezegen hakkında bildiklerimizi yeniden hatırlatan fevkalade çalışmayı sorun. Ya da astronotlar ve görme sorunları ve baş ağrıları dahil karşılaştıkları sorunlar üzerine çalışan, Ulusal Uzay Biyomedikal Araştırmaları Enstitüsü'nün bilim ve sanayi forumunda ikinci başkan ve Baylor Tıp Fakültesi'nde farmakoloji ve uzay tıbbı alanında yardımcı doçent olan Dorit Doniviel.

Uzaya odaklanmak

HMS genetikçileri uzay ve bilimsel odakları arasındaki ayırımlar hakkında konuştu. Susan Dymecki eski Sovyetler Birliği'nin uzay programında kozmonotların uçuş halindeyken satranç oynamasının neden yasak olduğunu düşünerek başladığını söylüyor. Cevap asabiyet ve dürtülere hakim olamamayı içeriyor.

HMS genetik profesörü David Sinclair için, bu ayrım insanlarda var olan çeşitlilikten gelen potansiyel avantajları içeriyor, ve yüzbinlerce yıla yayılan uzak mesafe yolculukları sırasında yaşlanmayı engellemek için genetiğimizi kullanıyor. HMS genetik profesörü Bruce Yankner uzayda beyin ve hafızayı muhafaza edebilmek ile ilgili konuştu.

Wu, görüşünü bazılarına göre insan genomunun en esrarengiz sıralanmalarının arasında olan üstün korunmus elementlerin kromozom davranışlarını düzenlemek ve böylece genomları uzaydaki kozmik radyasyondan korumak amaçlı kullanılması üzerine sundu.

HMS'nin Beth İsrail Diyakonez Tıp Merkezi'nde ortopedik cerrahi bölümünde yardımcı doçent ve biomekanik mühendisi olan ve son anda programa eklenen Mary Bouxsein, uzay uçuşlarının kemiklerdeki hasar verici etkisini ve bunun yeni geliştirilen bir terapi ile uzayda, ve Dünya'da nasıl engellenebileceğini gösterdi.

Genetik profesörü Gary Ruvkun, 'Koli basili için geçerli olan fil için de geçerlidir.' ve Gliese 667 cf'deki kurgusal akrabamız (Gliese 667 yıldız sisteminde potansiyel M sınıfı gezegeni) adlı konuşmasında insan neslinin tükenmesine olumlu bir bakış açısıyla bakarak toplantıyı renklendirdi ve başka bir gezegene taşınmaktansa oraya kendimizi kopyalamamızı, sonra da oradaki yaşamı Dünya'ya kopyalamamızı önerdi.

Robert Winthrop Genetik Profesörü George Church, kendimizi mikrobiyotalarımızdan kurtarıp ağrıyı baskılayacak değişkenlerden fayda sağlayarak genomu insanları koruyacak değişkenleri tanımlayıp ilişkilendirmek için kullanmayı önerdi ve böylece anestezi ve hatta sterilizasyon olmadan ameliyat yapılabilecek bir ortam yaratılabileceğini kurguladı.

Uzay biz insanlar için çok büyük, soğuk ve zorlu ve Dünya'nın dışında, gezegenler ve uyduları, burada evrimleşmiş olan yaşam için fazla sıcak, fazla soğuk, fazla toksik olduklarından hoş karşılamaya müsait değiller. Oraya gitmek istemeli miyiz, kimin bu iş için en iyi donanımlı olduğuna nasıl karar veririz, sadece jet kalkışı için değil, insan genetiği için de çok yol kat edilmesi gereken sorular.

Not: Bu yazı Phys.org adresinden çevrilmiştir.

Lezzetli Mopan Kurtları

Beyazlatıcı, İlkel Çorba İçerisinde Evrimleşen Canlılığı Açıklayabilir Mi?