Amazon Nilüferi

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Amazon Nilüferi (Victoria amazonica)

Evet, bu gördüğünüz gerçek bir nilüfer yaprağı. İngiltere'nin Kraliçesi Viktorya şerefine isimlendirilmiş dev bir bitki. Amazon Nehri üzerinde yaşıyor ve 35 kilograma kadar cisimleri taşıyabiliyor! Vahşi doğada çapları 3 metreye kadar çıkabiliyor; özenle yetiştirilen bazı soyların ise 7 metreye varan çapları bulunduğu ileri sürülüyor. Kökleri ise suyun 8 metre altına kadar inebiliyor. Bitkinin çiçekleri de devasa... 40 santimetre çapa sahip olabiliyorlar ve genelde böceklerle tozlaşıyorlar.

Tabii ki bu devasa bitki, Yapay Seçilim ile olan evrimin bir ürünü. Viktoryen Dönem İngiliteresi'nde bu bitki gösteriş ve güç simgesi olarak düklerin malikanelerindeki havuzlarda yetiştirilir ve yarışmalara sokulurdu. Bu zengin ailelerin bahçıvanları vahşi doğada bulunan en iri yapraklı nilüferleri tespit eder ve bunları havuz ortamında yetiştirmeye çalışırdı. Çok kısa bir sürede bu bitkiler yaprak çapı bakımından devasa boyutlara ulaştılar. Günümüzde vahşi hayatta bulunanlar halen ortalamada daha ufaklar (yine de su yüzeyinde geniş fotosentez alanı bulabilmek için büyük yaprakları olsa da). Ancak Yapay Seçilim uygulanan soy hatları çok daha iri.

Uçan Balıklar (Exocoetidae)