Sorulara Dön
Anonim
Anonim Üye

Bir Bilim Dalının Başına Modern Gelince Ne Farkediyor?

Soruyu hangi kategoride soracağımı bulamadım.Sanırım bilim felsefesinin konusu. Ör.Modern Astronomi,Modern Fizik,Modern Biyoloji,Modern Kimya gibi bilim dalları ne oldu da modern oldular.
Ali Aziz Derviş
Modern bir 'İnsan' sineği

Merhaba! Vereceğim cevap umarım aklınızdaki sorunun boşluğunu doldurabilir. Öncelikle şunu belirtmek gerekir ki,insanların bilimler ile uğraşması çok eskiye dayanıyor ve tabi haliyle binbir deney binbir deneyimi getiriyor doğal olarak. Geçmişten günümüze bilim insanlarının 'çığır açıcı' buluşları derken de tam bunu kastederiz aslında! Çünkü o zamanın 'görülmemiş,duyulmamış' fikirleridir bunlar, bu dehaların fikirleri sayesinde bilim basamak basamak ilerliyor tarihe baktığımızda. Modern denmesinin başlıca sebebi günümüzde de varlığı korunmuş ve kullanılıyor olmasıdır. Yani en kolay bir örnek ile 9.yy'da yapacağınız bir astronomik gözlem ile şuan yapacağınız gözlem arasında dağlar kadar fark vardır, işte bu dağları oluşturan da bu bilimlerin devirleridir. Her büyük dehanın büyük fikri bir devri kapatıyorken başka bir devri açar niteliktedir, işte bu da modern dünyada kullandığımız tekniklerin temelini oluşturan başlıca sebeptir. Mesela Galileo için "modern fiziğin babası" veya "gözlemsel astronominin babası" gibi unvanlar takılmıştır. Bu Galilei'nin kendi devrindeki astronomiye, çığır açıcı bakış açısından kaynaklanır ve tabii ileri görüşlü tekniklerinden; onun bakış açıları günümüzdeki fiziğin,astronominin 'modern' bakış açısına bir temel oluşturur. Yani bu demek oluyor ki, modern bilim diye kastettiğimiz modernlik bilim dallarının en son evresindeki gelişmişliğimiz ve tekniklerimizdir. Evren'e durmak bilmeden gelişen bakış açımızdır! Mutlu,bilimli ve meraklı kalmanız dileğiyle...

Muhammet Cihan
İnş.müh.

Bilim öncülleri olan, güncel olan ve gelecekte de devam edecek olan kabul edilebilir, doğrulanamaz ancak yanlışlanabilir yasaların bilgisinin arayışıdır.

Tüm Reklamları Kapat

Bilimin zamana bağlı kavramları, tez veya hipotezleri veya teorilerininin bazıları yeni teorilerle geçerliliğini kaybedebilir.

Bu durumda Bilim bu yeni teoriler ışığında yoluna devam eder. Bu yeni teorileri içeren güncel, geçerli ve yanlışlanmamış bilimsel çalışmalara “Modern Bilim” ifadesi kullanılmaktadır.

Tüm Reklamları Kapat

Modern kelimesi sanatta da yine güncel geçerliliğini kaybedenin yerini alan çağa uygun olan anlamını taşıdığı için bu sıfat bilimde de kabul görmüştür.

Gerçekte bilimin moderni veya postmoderni olmaz. Güncel bilim daima moderndir.

Einstein’in genel ve özel görelilik kuramları bugün modern fiziğin kabul ettiği kütle çekim yasalarıdır. Newton’un evrensel kütle çekim yasası uzay-zaman da geçerli yasaları içermediği için modern fiziğin konusu dışında kalmıştır. Artık işin içine uzay-zaman girmiştir.

Yine de Newton‘ın evrensel kütle çekim yasalarında uzay-zaman etkisini ihmal ettiğinizde yanlışlanmadığı için klasik fiziğin konusu olarak tanımlanmaktadır. Modern fiziğin değil.

Günümüzde fen bilimleri için modern kelimesi kullanıldığında o bilim içerisinde uzay-zaman parametrelerinin kullanıldığını düşünebiliriz.

Saygılarımla,