Sorulara Dön
Anonim
Anonim Üye

Üremek için neden erkek ve dişiye ihtiyaç vardır?

Kendi kendimize başka bir kişiye ihtiyaç olmadan üremek yerine neden erkek ve dişi olarak evrimleştik.
Roda Avşar
öğrenci

İki bölünme arasındaki evre çok kısadır ve bakterilerin hızla çoğalmasına neden olur. Uygun şartlarda 20-25 dakikada bölünerek çoğalırlar.Biz birer eşeyli canlıyız bakteriler gibi eşeysiz evrimleşmedik.öyle evrimleşseydik bölünerek bile çoğalabilirdik

Alperen Yuncu
Meraklı bilim insanı

İlk önce, bütün canlılar eşeyli ürememekte olması bunun bir zorunluluk olmadığının ispatıdır.

Fakat eşeyli üremenin bir takım çok önemli avantajları mevcut.

1. Eşeysiz üremelerin aksine eşeyli üremede yeni nesil bir önceki nesilden farklı bir genetik meteryale sahiptir. Bu genetik çeşitliliği oldukça arttıran bir mekanizma olup evrimleşme sürecini oldukça hızlandırır. Eşeysiz üremelerde olduğu gibi ana canlının genetik meteryali olduğu gibi yavrusuna geçirmesi halinde yeni bir genin evrimleşmesi için bir mutasyon beklemek zorunda olurduk fakat eşeyli üreme sayesinde mevcut genlerin farklı kombinasyonlar halinde farklı farklı ve çeşit çeşit bireyler üreterek ortama en uygun kombinasyonları üretme imkanı doğuyor ve bu evrimsel süreçte çok büyük bir avantaj.
  2. Eşeyli üremenin başka bir avantajı ise yavrunun genetik meteryalinin tek bir anne bireyden gelmiyor oluşu ve anne ve babanın genetik meteryallerinin bir karışımı olmasıdır. Bu bize birbirinden bağımsız olarak evrimleşmiş farklı iki gen diziliminin birleşip daha da iyi uyum sağlayan bireyler oluşturmamıza da imkan sağlıyor, ki bu da çok büyük başka bir avantaj sağlıyor.

Bu avantajlar farklı şekilde elde edilebilir miydi? Ve ya daha büyük bir avantaj sağlayacak başka bir yöntem düşünülebilir mi? Neden olmasın. Bu her zaman mümkün, örneğin tek eşli olup ama ürerken yavruların aynı genetik meteryale değil de bir şekilde genetik meteryalin bir yerlerini değiştirip veya karıştırıp çeşitli arttıran bir mekanizma da düşünülebilir (Böyle bir canlı var mı bilmiyorum, bildiğim kadarıyla yok ama konunun uzmanlarına danışmadan büyük konuşmak istemem) veya 2 eşey değil de 3 veyadaha fazla bireyin üreyip genetik meteryallerinin birleştirerek yeni dölller oluşturduğu bir mekanizma tahayyül edilebilir. Bunlar günümzdeki çiftleşme mekanizmasından daha mı avantajlı yoksa daha az mı avantajlı bilemiyeceğim. Bu nokta da evrimin işleyiş mekanizmasını düşünmek gerekiyor. Evrim bütün olasıkları tarayıp içinden en mantıklı, en güçlü, en iyi olanı seçmez rastgale opsiyonlar oluşturup bunların içinden ortama en iyi uyum sağlayanı seçer. Bu süreçte çok daha iyi olmasına rağmen çevre şartlarından dolayı yok olan genler ve/veya türler olduğu gibi denk gelmediğinden hiç oluşmamış dolayısıyla hiç var bile olamamış ama bir var olsa çok avantajlı olacak olan genler de mevcuttur. Ve çoğunlukla bir türde aynı avantajı sağlayacak farklı gen opsiyonlarından en iyi olan değil de ilk evrimleşen o toplulukta hakim olur ve alternatiflerine gerek olmadığından yer bırakmaz.

Tüm Reklamları Kapat

Hülasası, erkek ve kadın olarak eşeyli üremek bize genetik çeşitlilik anlamında avantaj sağlamakla birlikte bu avantajı sağlayacak başka olasılıklardan önce evrimleştiği için biz de bu şekilde üremekteyiz.

1. Yazar Yok. Evrim Ağacı - Evrim Dersi. (12 Temmuz 2019). Alındığı Tarih: 12 Temmuz 2019. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı