Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Fotoğrafta Hubble Teleskobu tarafından çekilen ve Orion Nebulası içerisinde yer alan 30 farklı "bebek yıldız/gezegen sistemleri" gözükmektedir. Bunlar, henüz yeni oluşmakta olan yıldz sistemleridir ve oluşumları tamamlandığında, Güneş Sistemi'ne benzer sistemler meydana getireceklerdir. Evren'in her bir köşesinde, bu şekilde tamamen doğal süreçlerle süregelen galaksi ve sistem oluşumları olduğu düşünüldüğünde, bir yerlerde Dünya harici yaşamın var olmaması imkansıza yakın gözükmektedir. 13.82 milyar yıldır bu oluşumlar süregelmektedir ve daha trilyonlarca ve katrilyonlarca yıl boyunca devam etmesi beklenmektedir. Bizler, Büyük Patlama'dan bu yana geçen 13.82 milyar yıllık sürecin sonucunda, Dünya üzerindeki biyolojik evrim sayesinde var olduğumuz için, sanki her şeyin sonu bizmişiz gibi düşünmekteyiz. Halbuki Dünya, Güneş Sistemi veya Samanyolu Galaksisi şu anda yok oluverecek olsa, Evren'in bundan en ufak rahatsızlığı bile olmayacak, şu ana kadar geçen zamanın trilyonlarca katı süre boyunca varlığını sürdürecek, yeni galaksiler, sistemler, gezegenler oluşacak ve belki, üzerlerinde yaşam filizlenecektir.

Biz, hala bebek bir Evren içerisinde yaşıyoruz. Bu sebeple kendimizi üstün, "son ürün", "bizden ötesi olmayan ve olamayacak olan" canlılar olarak düşünmemiz son derece gülünçtür. Evren içerisinde hiçbir özelliği olmayan bir galaksi içerisindeki bir toz parçasından ibaretiz. Belki de şu anda Evren'in bir diğer köşesinde, tıpkı bizim gibi doğal evrim süreci sonucunda meydana gelmiş ve kendilerini üstün sanıp, her şeyin kendileri için var olduğunu sanan varlık/canlı yığınları vardır. Kim bilir?

Evren'in geleceği hakkındaki bilimsel tahminleri öğrenmek ve Evren'imizin uzak kronolojisinde neler olabileceğini okumak için buraya tıklayınız.

Kaynak: ScienceDaily

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 24/08/2019 04:14:29 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/3007

“İki insan, hiçbir zaman birebir aynı kitabı okumamıştır.”
Edmund Wilson