JWST-Hubble Ayna Kıyaslaması

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Meşhur Hubble Teleskobu'nun yerini alması planlanan James Webb Uzay Teleskobunun (JWST) aynasının Hubble'a kıyasla ne kadar büyük olacağını gösteren harika bir görsel. Webb, bizden 13 milyar ışık yılı uzaktaki galaksileri bile gözleyebilecek! Bunu yapabilmek için, devasa bir aynaya ihtiyaç duyuyor. NASA, bu aynayı şu anda üretiyor ve yörüngeye gönderildiğinde, bugüne kadar uzaya fırlatılmış en büyük teleskop aynası olacak. Daha büyük bir ayna, uzaydan daha fazla ışık toplayabilmeyi sağlıyor. Bu da, daha net görüntüler demek...