Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Cevap: A

Canlılar, evrimsel süreçte birbirleriyle farklı şekillerde ilişkiler kurmuşlar ve karşılıklı evrim dediğimiz mekanizmayla birbirlerine bağlı olarak evrim geçirmişlerdir.

Bunlardan en net olan örneklerden biri, ayrıştırıcılar (saprofitler) ile bitkiler, yani birincil üreticiler arasındaki karşılıklı evrimdir. Saprofitler, bitkilerin azot ihtiyacını doğrudan karşılar. Bunun karşılığında bitkinin köklerinin aldığı minerallerden ve sudan yararlanırlar. Buna mutualist (karşılıklı faydacı) ilişki denir.

Dolayısıyla saprofitleri etkileyen olumsuz bir durum, birincil üreticileri doğrudan etkileyecektir. Birincil tüketiciler (otçullar) ve ikincil tüketiciler (etçiller) ise bu durumda dolaylı olarak etkileneceklerdir.

Yani cevap Yalnız I olacaktır.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 21/08/2019 15:31:30 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/529

“DNA'nın gerçek büyüsü, arada bir hata yapıyor olmasıdır. Eğer bu özelliği olmasaydı, şu anda halen oksijensiz solunum yapan bakterilerdik ve müzik üretemiyor olurduk.”
Lewis Thomas