2012 YGS Fen Soru-32

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Cevap: E

Sorudaki hipotezin kanıtlanabilmesi için parçalanacak bir protein (I), proteini parçalayacak bir enzim (III) ve hipoteze göre parçalanma sonucu oluşacak aminoasitleri ayırt etmeye yarayacak bir ayraç (V) bulunması yeterlidir.

Protein ayracına ihtiyacımız yoktur, çünkü yukarıdaki hipotezin desteklenmesi için proteinin tipinin bir önemi yoktur. Elimizdeki proteini ayırt etmeye ihtiyaç duymayız.

Benzer şekilde, aminoaside de ihtiyacımız yoktur. Çünkü ortamda fazladan aminoasitlerin bulunması, deneye herhangi bir katkı sağlamaz.

Dolayısıyla cevap I, III ve V olacaktır.

2012 YGS Fen Soru-30