Evrim Ağacı

Yeni Keşfedilen "Kuzen Gezegen" Kepler 186f'te Gün Batımı...

Yeni Keşfedilen

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Gün içerisinde sonunda, ilk defa Dünya ile aynı boyutlarda olup yıldızının yaşanabilir bölgesinde bulunan bir gezegenin keşfedildiğini duyurmuştuk.

Konu hakkında bilgiler geldikçe, bilim insanları da yeni analiz sonuçlarını paylaşmaya başladı. Burada, Dünya ile Kepler 186f'te gün batımının bir kıyaslaması görülüyor.

Sol tarafta Karayipler'de bir günbatımı gözüküyor. Sağ tarafta ise aynı görüntü, kuzen gezegenimizde meydana gelseydi nasıl görüneceği gösteriliyor. Görüntünün daha farklı olmasının nedeni, gezegenin atmosferiyle alakalı değil, çünkü muhtemelen kuzen gezegenin atmosferi bizimkine çok yakın. Ancak bu gezegenin döndüğü yıldız bir M-tipi cüce, dolayısıyla bizim Güneş'imizden aldığımızın 3'te 1'i kadar enerji alabiliyor. Bu da, gezegene ulaşan foton sayısının daha az olmasına neden oluyor.

Şu anda gezegendeki yaşam koşulları tam olarak bilinmiyor. M tipi bir yıldız etrafında olmasından ötürü tamamen buzla kaplı olabileceği gibi, Mars gibi tamamen kuru da olabilir. Ancak ola ki koşullar umulduğu gibiyse ve sıvı su varsa, belki de çoktan bu gezegende yaşam evrimleşmiş olabilir!

Görüntü, Arecibo Porto Riko Üniversitesi Yaşanabilir Gezegen Laboratuvarı tarafından oluşturuldu.

• E. Mack. How A Sunset Might Look On Earth's New Cousin Kepler-186F. (2020, Nisan 29). Alındığı Tarih: 29 Nisan 2020. Alındığı Yer: CNet | Arşiv Bağlantısı

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 31/05/2020 00:26:06 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2196

“Hiçbir şey bilmiyorum. Bildiğim tek şey var: Bir şeyin yeterince derinine inecek olursanız, onda mutlaka ilginç bir şey bulabilirsiniz.”