Yeni Keşfedilen "Kuzen Gezegen" Kepler 186f'te Gün Batımı...

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Gün içerisinde sonunda, ilk defa Dünya ile aynı boyutlarda olup, yıldızının yaşanabilir bölgesinde bulunan bir gezegenin keşfedildiğini duyurmuştuk (okumak için: https://evrimagaci.org/fotograf/35/5796).

Konu hakkında bilgiler geldikçe, bilim insanları da yeni analiz sonuçlarını paylaşmaya başladı. Burada, Dünya ile Kepler 186f'te gün batımının bir kıyaslaması görülüyor.

Sol tarafta Karayipler'de bir günbatımı gözüküyor. Sağ tarafta ise aynı görüntü, kuzen gezegenimizde meydana gelseydi nasıl görüneceği gösteriliyor. Görüntünün daha farklı olmasının nedeni, gezegenin atmosferiyle alakalı değil, çünkü muhtemelen kuzen gezegenin atmosferi bizimkine çok yakın. Ancak bu gezegenin döndüğü yıldız bir M-tipi cüce, dolayısıyla bizim Güneş'imizden aldığımızın 3'te 1'i kadar enerji alabiliyor. Bu da, gezegene ulaşan foton sayısının daha az olmasına neden oluyor.

Şu anda gezegendeki yaşam koşulları tam olarak bilinmiyor. M tipi bir yıldız etrafında olmasından ötürü tamamen buzla kaplı olabileceği gibi, Mars gibi tamamen kuru da olabilir. Ancak ola ki koşullar umulduğu gibiyse ve sıvı su varsa, belki de çoktan bu gezegende yaşam evrimleşmiş olabilir!

Görüntü, Arecibo Porto Riko Üniversitesi Yaşanabilir Gezegen Laboratuvarı tarafından oluşturuldu.

Kaynak: CNet