Evrim Ağacı

Vücudunuzdaki Hücrelerin Sayıca Sadece %10'u Size Aittir!

Siz, aslında ''siz'' değilsiniz! Vücudumuzdaki mikroplar...

Vücudunuzdaki Hücrelerin Sayıca Sadece %10'u Size Aittir! Scienews
Tavsiye Makale

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Vücudunuzun kaçı size ait, yani Homo sapiens türünün hücrelerinden oluşuyor dersiniz? Ortalama bir yetişkin insanın vücudunda kendine ait ve türe has 100 trilyon hücre bulunmaktadır. Yani bünyenizde ortalama olarak 100 trilyon adet Homo sapiens hücresi bulunur.

Buna karşılık olarak ortalama 1.500 trilyon (=1.5 katrilyon) civarı mikrobik hücre bulunur. Yani Homo sapiens türüne ait hücre olmayan, başka türden canlılardan bu kadar sayıda vücudunuzda bulunur.

Biraz daha "çirkinleşecek" olursak, dışkınızın ortalama olarak %60'ı bağırsaklarınızda yaşayan mikroplardan oluşmaktadır!

En iyi ihtimalle vücudunuzun sayısal açıdan yaklaşık olarak %10'u gerçekten size aittir; kalanı ise sizi konak olarak kullanan ve bir kısmı size bağımlı olan mikroplara...

Hepimiz ayakkabı giymiş petri kaplarıyız! Petri kabı laboratuvarlarda bakterilerin üretilmesi ve incelenmesi için kullanılan plastik kapların adıdır.

Bird and Moon

Peki nasıl oluyor da dışarıdan bakıldığında bu durum görünmüyor?

Bir hayvan türü olan insanda bulunan hayvan hücreleri, hacim olarak mikrobik prokaryotlardan 100-1000 kat daha büyüktürler. Bu yüzden dışarıdan bakıldığında, bu devasa sayı farkına rağmen daha çok "sıradan bir hayvan türü" gibi gözükürüz, mikroplardan oluşan bir yığına benzemektense... Ancak içimizin sayıca büyük kısmını mikroplar kaplar. Üstelik bu, diğer tüm hayvanlar için de geçerlidir. Hacim farkı, sayı farkına izin verebilmektedir.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 02/10/2020 02:03:45 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/681

“Sabır acıdır, meyvesi tatlıdır.”
Türk Atasözü