Titan'da ''Başka'' Bir Yaşam Mümkün Olabilir Mi?

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Cornell Üniversitesi tarafından yapılan bir çalışmaya göre, Satürn’ün uydusu Titan’da bulunduğu bilinen akrilonitril isimli organik ve zehirli olan bir kimyasal, Dünya’dakine benzer olmayan, farklı bir yaşam formunun başlangıcını sağlayabilir. Bilgisayarlı analizlerle incelenen bu yapının, Dünya’da evrimleşmiş yaşamın hücresel yapısına benzer bir güç ve esneklikte olduğu gösterildi. Bu kimyasalı özel yapan şey, bu hücresel özellikleri Dünya’dakinden farklı atmosfer ve yer koşullarında da oluşturabiliyor olması. Bu kimyasalın üreteceği güçlü ve esnek zar yapısı sayesinde, Dünya'da yaşamın başlangıcında olduğuna benzer ama yapısal olarak farklı şekilde, organellerin ve bir tür çekirdek yapısının kimyasal evrim geçirerek oluşması da mümkün olabilir!

Görsel: ÇMB

Otizm Riskini Arttıran Genler Zekayı da Arttırıyor Olabilir!

Psikolojik Savunma Sistemleri ve Savunmacılık: Psikoterapi Sizi Nasıl Görüyor?

Hande Çetin