T. rex: Sürüngenlerin Tiranını Yakından Tanıyın!

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

İnsanların bildikleri arasında kuşkusuz en meşhur dinozor, kısaca "T-rex" olarak da bilinen Tyrannosaurus rex türüdür. Bu dinozor gerek büyüklüğü, gerek iyi tanınıyor olması, gerekse de Jurassic Park nedeniyle aşırı bir şöhrete kavuşmuştur. Aslına bakarsanız gerçekten de oldukça ilginç bir dinozordur ve fazlasıyla yakından çalışılmaktadır. Öyle ki, her geçtiğimiz sene T-rex'e ait bilgileirmiz katlanarak artmaktadır. Bu bilgi güncellemelerinden en çarpıcı olanı, T-rex'lerin eskiden pullu ve kapkatı vücutlara sahip olduğu sanılırken, günümüzde kuşlara benzer bir şekilde tüylü olduklarının keşfedilmesidir.

Peki T-rex'e ait bilgileriniz ne kadar? Onun en az kendisi kadar ilgi çekici yakın akrabalarını tanıyor musunuz? Evrim Ağacı'ndaki yerini, keşfedilen fosillerden bazıları hakkındaki tartışmaları, vücut yapısını biliyor musunuz?

Bu görselimizde, bu çeşitli bilgileri derleyerek size T-rex'i daha da yakından tanıtmayı hedefliyoruz. Görselin üzerine tıklayarak büyük boyda görebilirsiniz.

Açıklama: Çağrı Mert Bakırcı