Evrim Ağacı Logo Evrim Ağacı
Evrim Ağacı

Kongo'daki Goril: 1 Fotoğraf, Gidişatı Değiştirebilir!

1 dakika
6,812 Okunma Sayısı
Not Ekle

Fotoğrafta gördüğünüz, Senkwekwe isimli bir gümüşsırtlı dağ gorili... En az 225 kilogram ağırlığında olan gorilin cesedi, el yapımı bir sedyeye yüklenmiş halde ve 10'dan fazla kişinin yardımıyla taşınırken, 2007 yılında Brent Stirton'ın kameralarına yakalandı. Stirton, fotoğrafı Kongo Demokratik Cumhuriyeti'ndeki Virunga Ulusal Parkı'nda çekti. Senkwekwe ve birkaç diğer goril, park içerisinde yaşanan vahşi silahlı çatışma sırasında vurularak öldürülmüştü. Bu park, soyu tehdit altında olan goril popülasyonunun tüm Dünya'daki sayısının yarısının yaşadığı park!

Stirton bölge sakinleri ile park korucularının Senkwekwe'yi saygıyla taşıdığı kareyi yakaladığında park, yasadışı yollarla parktan odun çalan kaçakçılarca sarılmış haldeydi. Bu odunlar, Rwanda soykırımı sonrasında yükselişe geçen kömür endüstrisinde kullanılmak üzere parktan çalınıyordu.

Fotoğrafta Senkwekwe, devasa boyutlarına rağmen tipik bir insan gibi gözüküyor. Bu kare, Orta Afrika'da yaşanan çatışmaların sadece insanları etkilemediğine dair iç burkucu bir hatırlatma görevi görmüştür. Çatışma, yaylım ateşi arasında kalan hayvanları, çevreyi ve doğayı da olumsuz etkiliyordu.

Stirton'ın bu karesinin Newsweek'te yayınlanmasından sadece 3 ay sonra Kongo da dahil olmak üzere 9 Afrika ülkesi masa başına oturarak Virunga'daki dağ gorillerini korumaya yönelik bir antlaşmaya imza attılar.

Yani 1 fotoğraf karesi, 9 ülkeyi bir araya getirip politikaya yön verdi diyebiliriz.

Olan gene gorillere oldu, o ayrı...

1. Türev İçerik Kaynağı: Time | Arşiv Bağlantısı

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 16/01/2021 00:41:52 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/4736

Soru
Not Ekle

“Uyduların, gezegenlerin, güneşlerin ve evrenin, hatta evren sistemlerinin yasalarla yönetilmesini anlayabiliyoruz; ancak ufacık bir böceğin özel bir şekilde yaratılması gerektiğine inanıyoruz.”