Puan Ver
Puan Ver

Yiyecekler mide kapağından düştükten sonra mide ne kadar asit üreteceğini nasıl hesaplıyor. 1 elma için üretilen asit miktarı ile 5 elma arasında fark büyük bir fark var mıdır?

Mide pH derecesi her zaman 1.5 ile 3.5 arasında seyreder, daha yüksek veya düşük pH değerleri hastalık belirtileri olabilir. 1.5 - 3.5 arası oynamalar da hormonlar sayesinde olur. Mide asidinin salgılanma amacı yemekleri sindirmekten çok, bakterileri öldürmek, protein yumaklarını açmak gibi amaçlardan oluşur. Bu asit miktarını gastrik asit ve bikarbonat dengeler. Midemizdeki parietal hücreler (sanırım canaliculi gibi bir isimleri var) proton pompalarıyla kurdukları şebekeyle pH'ı ölçerler. Azaldığında bikarbonat pompalanmaya başlar ve pH geçici olarak yükselir, bu düzenleme protokolünün sonucuna alkaline tide deniyor.

Yani aslında mide ne kadar asit üreteceğini hesaplamıyor. Tipik bir insan vücudu günde ortalama 1.5 litre gastrik asit salgılıyor. pH dengesinde önemli rol oynayan klor ve sodyum iyonları parietal hücrelerden aktif taşımayla atıldığı için, hücreler oluşan yük farkını zaten biliyorlar ve bu moleküller pH istenilen seviyeye düşene kadar (-40 mV) salgılanmaya devam ediyorlar.

“Bilim, kibrimizi azalttığı ölçüde gücümüzü arttırır.”
Claude Bernard