Yıllar sonra gökyüzünde hiçbir yıldız kalmayabilir mi?

Yıllar sonra gökyüzünde hiçbir yıldız kalmayacağı gibi bir şey okumuştum. Bahsettiğim 802701 yılı gibi bir yılda yıldızlar hala var olacak mı?

Yıldızların çoğu 1 milyar ile 10 milyar yıl arasında yaşa sahiptir. Bazı yıldızlar gözlemlenen evrenin yaşı olan 13,7 milyar yaşına yakındır. Yıldız ne kadar büyük olursa yaşam süresi de o kadar kısa olur çünkü büyük yıldızların çekirdeklerinde daha büyük olan basınç hidrojenin daha hızlı yanmasına neden olur. En büyük yıldızlar ortalama bir milyon yıl yaşarlarken minimum kütleye sahip olan kırmızı cüceler yakıtlarını çok yavaş yaktıklarından on ile yüz milyar yıl arasında yaşarlar.

Güneş'in yaşam çizelgesi.
vikipedi

Güneş yaklaşık 8 milyar yıl sonra beyaz cüceye dönüşecek. Belirli kütledeki yıldızlar beyaz cüce olduktan sonra soğuyarak kara cüceye dönüşür. Kara cüceler, beyaz cücelerin soğuyup ısı ve ışık saçamayacak duruma gelen yıldız kalıntılarıdır. Beyaz cücenin bu duruma geçebilmesi için evrenin hesaplanan yaşından (13,5 milyar yıl) daha fazla bir zaman (1015-1025 yıl) gerekmektedir. Dolayısıyla bir kara cücenin oluşum süreci evrenin yaşından fazla olduğu için, evrende henüz hiç kara cüce olmadığı düşünülmektedir.

Kara cüce temsili fotoğraf
kozmikanafor
  • 1014 (100 trilyon) yıl sonra galaksilerdeki yıldız oluşumunun tamamen sona ereceği tahmin ediliyor. Bu tarih bozulma çağına geçiş dönemi olacak; yıldızların oluşması için gerekli hidrojen kalmayacak. Fakat bazı kahverengi cüceler birbirleriyle çarpışıp yeni yıldızlar oluşturabilir.
  • 1.1-1.2×1014 (110-120 trilyon) yıl evrendeki bütün yıldızların yakıtlarını tüketip sönecekleri tahmin edilen tarih (en fazla yaşayan yıldızlardan Kırmızı cüce'lerin 10-20 trilyon yıl yaşam süresi var). Bu noktadan sonra, Sıkışık yıldız olarak sadece Beyaz cüceler, Kahverengi cüceler, Nötron yıldızları ve kara delikler kalacak.