Sorulara Dön
Yusuf Baş
Yusuf Baş Üye

Uzayda galaksilerden ve yıldızlardan bağımsız gezegenler var mıdır?

Uzayda galaksilerden ve yıldız sistemlerinden bağımsız gezegen var mıdır yani sürüklenen ve hiçbir şeyin yörüngesinde olmayan gezegenler var mıdır aynı zamanda gezegn tanımı nedir ve gezegenleri diğer gök cisimlerinden (uydular, asteroitler, vb.) ayıran nedir?
Mustafa Başkara
Mustafa Başkara Öğrenci

Uzayın sonsuzluğu arasına gizlenmiş, gün ışığını hiç görmeyen sayısız dünya olabilir. “Haydut gezegenler” olarak adlandırılan bu gizemli varlıklar, çok sayıda olsalar da diğer gezegenler gibi değiller.

Kendi Güneş Sistemimizde, Dünya ve gezegensel kardeşleri, Güneş’in etrafında dönerek onun sıcaklığı ve ışığından yararlanırlar. Diğer yandan, haydut gezegenler ise herhangi bir yıldıza bağlı değildirler. Karanlıktan başka hiçbir şeye ait olmayan bu gezegenler, uzay boşluğunda tek başlarına sürüklenirler. Hatta yıldız ışığından o kadar uzaklaşırlar ki, görülmeleri bile çok zordur.

Bu Reklamı Kapat

Ohio Eyalet Üniversitesi'nden (OSU) gökbilimci Scott Gaudi: "Evren haydut gezegenlerle dolup taşıyor olabilir ve biz bunu bilmiyorduk" diyor. Fakat bu düzenbazlar bizden daha fazla saklanamayacaklar...

Önümüzdeki birkaç yıl içinde NASA’nın kullanmaya başlayacağı 4 milyar dolar değerindeki yeni Nancy Grace Roman Uzay Teleskopu'nun, ünlü Hubble Teleskobundan 100 kat daha büyük bir görüş alanı sağlaması bekleniyor.

Bu Reklamı Kapat

Johnson, "Bize, başka türlü sahip olamayacağımız bir bakış açısı sağlayacak" diyor.

Uzayda Tek Başına Dolaşan “Haydut” Gezegenler

Haydut gezegenlerin nasıl ortaya çıktığı konusunda henüz anlamadığımız çok şey olsa da, yerçekimi kuvvetleri yoluyla ve yıldız sistemlerinden fırlatılmadan önce yıldızların etrafındaki gaz disklerinde oluşabilecekleri düşünülüyor.

Alternatif olarak, yıldızların oluşmasına benzer bir şekilde oluşmuş da olabilirler, yani bir gaz ve toz bulutu çöktüğünde doğarlar ama yıldız çekirdeği yerine izole edilmiş, düşük kütleli bir gezegen üretirler.

Roma teleskopunun, daha önce hiç görülmeyen gizemli ve karanlık haydut gezegenleri ortaya çıkarması bekleniyor. Ayrıca onları incelemek, bilim insanlarının tüm gezegenlerin nasıl oluştuğunu daha iyi anlamalarına yardımcı olacak.

Kaynak: ScienceAlert

Dilrbad .
Dilrbad . öğrenci

evet vardır. sistemi çökmüş gezegenler eğer o çöküş ile yok olmaz ise uzayda savrulmaya başlar.

gezegen tanımı evrim ağacının videolarından birinde çok detaylı açıklanmış onu izlemeni öneririm. bunun için belirli kriterler belirlenmiş. bu nedenle plütoya cüce gezegen demeye kadar vermişler mesela.

Bu Reklamı Kapat

bunlardan ilki gezegenin etrafındaki taşları temizlemiş olması yani yörüngesinin boş olması. tabi tamamen değil uydular burada taş veya asteroid olarak sayılmıyor.

ikincisi kendisine kabaca yuvarlak bir şekil verecek kadar kütlesi olması. ve son olarak güneşin etrafında dönmesi. bizim sistemimizde olmayan bir gezegen için de kendi güneşi kendi yıldızı etrafında dönmesi diyebiliriz.

Sorulara Dön