Bu Reklamı Kapat
Sorulara Dön
Cem Kavruk
Cem Kavruk Üye

Uzay zamanın başlangıcı var mıdır?

Uzay zamanın bir başlangıcı varsa öncesinden söz etmek çok olası olmaz zaman var olmadığı için ancak zamanın bir noktada var olmuş olması için o an yani başlangıç anı olmalı ancak başlangıç anının tetiklenmesi nasıl olabilir öncesi yoksa? Veya uzay zamanın başlangıcı yoksa hep var olduysa bu metafiziksel bir konuya girmez mi?
Muhammed Efe Türkel
Muhammed Efe Türkel Müslüman Aristoteles

Büyük patlamadan öncesi ne idi? Evren genişliyor mu ve sonu var mı? Bilinç bu noktada sonlu mudur yoksa sonsuz mudur?

Öncelikle büyük patlamadan öncesi fizik bilimi için yoktur. Çünkü madde yoktu, çünkü zaman yoktu haliyle mekân da yoktu bu halde fizik biliminin inceleyebileceği bir nitelik yoktu ve haliyle metafiziğe giriyordu. Bu noktada sonsuzluk kavramı girdi öyle ki sonsuzluk ezelden beri var olan ve sonu olmayandır daha da açarsak zamana, mekâna, boyutlara bağlı olmayan bir şey, nesne ya da biçim sonsuzdur. Bu durumda akıllara bilinç geliyor yani ruh. Kutsal kitaplardan elde edilen bilgilerle ilk bilincin yaratıcı olduğunu biliyoruz. Bizim bilinçlerimiz yani ruhlarımız eğer ki büyük patlamadan önce "var"salar onlardan sonsuz bir varlık olarak nitelendirebileceklerdi. Çünkü büyük patlamadan öncesi mekânsızlıktır, zamansızlıktır daha doğrusu boyutsuzluktur. Şu an bizlerin sadece bedenlerimiz sonludur yani sonsuz değildir ama bilinçlerimiz hep vardı. Peki, evren genişliyorsa sonlu bir genişleme mi sonsuz genişleme mi? Evren bir mekânı tasvir eder ve zamanın başlangıcı ile eştir evrenin başlangıcı. Eğer ki bir şeyi zaman ile ifade edebiliyorsak yani evreni (mekân) o ifade ettiğimiz mekân veya evren de sonludur. Çünkü sonsuz olabilmek için zamandan ve mekândan münezzeh olmak gerekir yani zamana veya boyutlara bağlı kalmamak gerekir. Bu bağlamda evrenin zamana bağlı olarak ifade edilebildiğini daha doğrusu zamanın başlangıcı ile genişlediğini gözlemleyebiliyoruz o zaman evren sonludur haliyle evrenle var olan her şeybüyük patlama ile başlayan her şey sonludur. Büyük patlamadan önce ne varsa onlar sonsuzdur. Hatta Halim Beyin sonsuzluk üzerine bir düzeltmesini de eklemek istiyorum çünkü çok önemli yerlere değiniyor. Diyor ki Halim arkadaşımız: "Sonsuzluk dahi bu evrendeki kalıplara göre söylenen bir ifade gerçekte mekânın zamanın olmadığı yerde sonsuzluktan da bahsedemeyiz ve ancak tek bir "AN"dan bahsedebiliriz".İşte düğümü çözecek önemli bir nokta sonsuzluk bir anda saklı!!!Bir an içinde yaşamak ezeli yet arkadaşlar düşünün sonsuzluğu zamanın tükenmemesi olarak mı düşünmek daha mantıklı yoksa sonsuzluğu bir an içerisinde doyasıya yaşamak mı?

Bu Reklamı Kapat