Puan Ver
Puan Ver

Tarih bilimine güvenebilir miyiz?

Bildiğimiz gibi tarih değişken bir bilim dalıdır. Ve yeni bir belge/kalıntı bulunduğu zaman, bize yıllarca öğretilmiş olan bir bilginin yanlış olduğu ortaya çıkabiliyor. Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?

İlk olarak Fizik Kimya vb alanlarda bilgilerimizin hiç değişmediğini  düşünüyorsanız yanılıyorsunuz demektir. Zaten bilim  "bilgilerin yanlışlanabilirliğiüzerine kuruludur zaten tarihi değerli kılan şey bilim" olup olmaması değildir. şey bilimse değerlidir, bilim değilse değersizdir" fikri çok çok yanlış ve hatalıdır.  tarih bilim olmayabilir, ancak bir disiplin olarak tarih değerli ve önemli, kıymetiyse tartışmaya gerek bırakmayacak bir noktada duruyor. aslında düşündüğünüzde her şey "tarih"tir Söyle düşünelim evrim alanında yapılan çalışmalar bir şekilde kayıt altına alınmasa yani evrimin tarihi yazılmasa bugün evrimsel biyolojide bu noktaya gelebilir miydik?

Hayır yani uzun lafın kısası Tarih gayette güvenilir bir bilim dalıdır.

Tarih bilimi de diğer her bilim dalı gibi zaman içerisinde yeni bilgilerin gelmesi ile değişir yani statik değildir. Aynı şekilde biyoloji, kimya, fizik vs. gibi her bilim dalında sürekli bir değişim vardır. Buna en basit ve bilinen örnek Dünya'nın evrenin merkezi olduğu düşünülmesiydi.

“İnsanları kendisinin de insan olduğuna ikna edebilen bir bilgisayar 'zeki' olarak görülmelidir.”
Alan Turing