Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Spiral hareketin yeri hem astronomik duzeyde hemde atomik duzeyde nedir ortak ozellikleri varmidir?

Ay dunyanin etrafinda, dunya gunesin etrafinda, gunes galaksi merkezinin etrafinda donusunde spriral hareket ederse. Atomik duzeydede elektronlar vs. Bu sekilde hareket ediyor olabilirmi?

spiral matematikte, bir merkez noktadan doğan, bu nokta etrafında dönerek kademeli olarak uzaklaşan bir eğridir.

Spiral hareketin Doğada Mevcuttur Örneğin ;

Logaritmik spiral, doğada rastlanan pek çok süreçte kendiliğinden oluşur.

Bir şahin, havadan avına yaklaşırken logaritmik spiral izler. Şahinin avını en iyi görebildiği açı sabittir, ve şahin uçuş yönünü, bu açıyı sabit tutacak şekilde belirler. Bu da bir logaritmik spiral oluşturur.

Uçabilen böcekler, bir ışık kaynağına yaklaşırken logaritmik spiral izlerler. Bunun sebebi, ışık kaynağı ve uçuş yönleri arasındaki açıyı sabit tutmalarıdır. (Doğada tek kuvvetli ışık kaynağı güneş ya da ay olduğundan, ışık kaynağına sabit bir açıyla uçmak böceklerin dümdüz ilerlemesini sağlar. Yapay ışık kaynaklarına sabit bir açıyla ilerlemek ise düz bir hat yerine logaritmik spiral oluşturur.)

Sarmal gökadaların kolları logaritmik spiral şeklinde açılır. İçinde bulunduğumuz Samanyolu gökadası da dört ana kolu olan bir sarmal gökadadır.

Tropik kasırgalar logaritmik spiral şeklini alırlar.

Notilus gibi pek çok deniz canlısı, kabuğunu logaritmik spiral şeklinde inşa eder. Bunun sebebi, bu hayvanların büyüme hızlarının mevcut büyüklüklerine orantılı olması, yani hayvanların üstel bir hızla büyümeleridir.

Bu arada ;

modern atom modeli atom yapısı ve davranışlarını diğer atom modellerine göre daha iyi açıklamaktadır. Bu model atom çekirdeği etrafındaki elektronların bulunma olasılığını kuvantum sayıları ve orbitaller ile açıklar.

Kuvantum sayıları bir atomdaki elektronların enerji düzeylerini belirten tam sayılardır. Orbitaller ise elektronun çekirdek etrafında bulunabilecekleri bölgelerdir.

Elektron tanecik olarak düşünüldüğünde; orbital, atom içerisinde elektronun bulunma olasılığı en yüksek bölgeyi simgeler. Elektron maddesel bir dalga olarak düşünüldüğünde ise; orbital elektron yük yoğunluğunun en yüksek olduğu bölgeyi simgeler. Yani, elektron tanecik olarak kabul edildiğinde elektronun belirli bir noktada bulunma olasılığından, dalga olarak kabul edildiğinde ise elektron yük yoğunluğundan söz edilir.

Yani Atomun yapısına bakarsanız : https://www.kimyadersi.org/atomun-yapisi.html

Logoratmik sipral için uygun olmadıgını anlarsınız . Sadece Doğada İlk seçenekte Belirttiğim gibi Bazı gökadaların Sarmal Kollarında olur .

Eğer böyle birşey olsa Astonomik atomik boyutta spiral hareket incelenirse Logoratmik spiral Hesabı ile Atomun dalga mekaniği Bİrçok etken hesaplanır .

De Broglie Atom Teorisi ni incelemenizi öneririm

Puan Ver

“Söylediklerinin hiçbirine katılmıyorum. Ancak onları ifade etme özgürlüğünü hayatım pahasına savunurum.”
Evelyn Beatrice Hall