Puan Ver
Puan Ver

Sol eli kullanan insanlar neden daha az?

Sol eli kullanmanın genetikle bir ilgisi var mı?

Favorilerime Ekle
Sonra Cevapla
Takip Et

Bir araştırmaya göre vahşi doğada şempanzeler, hem sağ hem sol elini duruma göre etkileyici bir şekilde kullanabiliyor. Araştırmacıların da akıllarına şu geliyor: "Öyleyse bizim evrim ağacımızda nasıl oluyor da her 10 insandan 1 i solak olabiliyor?"

Neandertallerin dişlerinden çok önemli bir ipucu geliyor. Neandertaller üretken, zeki ama sakardı. Atalarımız dişlerini kalın et parçalarını tutmak için kullanırken eti oymak için baskın elleriyle bıçak tutuyorlardı. Bunun ardından tabi ki dişlerini çizerlerdi. Ön oyuklarında ki belirgin oluklar, Neandertal'in hangi eliyle eti tuttuğu hangi eliyle bıçak tuttuğunu gösterir. İlginç bir şekilde, sağ ve sol elini kullanan Neandertallerin oranı günümüzdeki gibi 1/10 oranındadır.

Sağ ve sol elini kullanmanın bir genetik kökene ait olduğunu biliyoruz. Bununla birlikte genetikçiler hala hangi DNA parçalarının bu olaya dahil olduğunu saptamaya çalışıyorlar. Şimdiye kadar 40'a kadar farklı gen rol alabileceği düşünülüyor. İnsanlara sağ ve sol eli neye göre seçtikleri sorulduğunda alınan cevap "bilmiyorum" oluyor.

Favorilerime Ekle

“Yeni bir fikre sahip olmak, bir iğne üzerine oturmak gibidir: Ayağa fırlayıp bir şeyler yapmanıza sebep olmalıdır.”
E. L. Simpson