Sorulara Dön
Varsayımsal & Hipotetik

Silikon Temelli bir yaşam formu olduğunu varsayarsak Bu yaşam formu bizim yaşam formlarımızdan ne kadar farklı olabilir? Yada bir fark olur mu?

Öncelikle selamlar, bildiğiniz gibi evren çok büyük ve yüksek ihtimalle biz hala karşılaşmasak da oralarda bir yerlerde yaşam var. Yani bizim -bizden kastım Dünya'daki tüm canlılar- evrende yaşayan tek canlı olma olasılığımız, evrenin yaşamla dolu olma olasılığından katlarca daha düşük ihtimal. Şu anda biliyoruz ki evrende karbon temelli bir yaşam oluşabilir. Çünkü; biz de karbon temelliyiz. Doğaya biraz göz açıp baktığımız zaman çeşitli seçilim mekanizmalarını görürüz. Örneğin: doğal seçilimle ilgili neredeyse herkesin bildiği bir örnek vardır; Kutup Ayıları, artık biliyoruz ki kutup ayıları her zaman bembeyaz renge sahip değillerdi. Çok önceleri renkleri koyu kahverengiydi. Peki bu nasıl oldu? Tabii ki doğal seçilimle, yüksek ihtimalle genetik bir mutasyon sonucu yavru ayılardan biri diğerlerine göre daha beyaz bir kürkle doğdu. Bu da ona avlarını yakalarken kamufle olma imkanı verdi. Bunun sayesinde o beyaz ayının besine erişim olanağı arttı ve diğer ayılar besin kıtlığı yüzünden soylarını devam ettiremezken o ayı daha fazla üredi. Nesil geçtikçe ayıların beyazlık oranı daha da fazla arttı. Uyum sağlayamayanlar yok oldu. Bakın bu örnek yalnızca 1 tane doğada bunun gibi on binlerce örnek var. Eğer kutuplar beyaz olmasaydı da siyah olsaydı şu an kutuplarda siyah ayılar hüküm sürecekti. Bu, karbon temelli yaşam olan bir dünyanın bir bölgesinde yaşanan bir olgu. Peki şimdi varsayalım ki Mars gezegenindeyiz orada da karbon temeeli bir yaşam var. Biliyoruz ki Mars'da yeşil ağaçlar ve mavi bir gökyüzü yok. Oradaki yaşam nasıl olurdu? Yüksek ihtimalle hayvanların teni kamufle olabilmek için kırmızıya daha yatkıın olurdu. Sıcaklık farklarından dolayı kimileri ince kürklü kimileri kalın kürklü olurdu. Ağaç olmadığı için canlılar yerde yaşarlardı. Bunun sonucunda ellerinin çeşitli kasları tam gücüyle çalışmazdı. Daha onlarca varsayım yapabiliriz. Peki bunun aynısını bambaşka bir galakside yaşayan ve silikon temelli bir yaşam formunda yapsak. Bakın değil gezegenler, çevresel bölgeler bile yaşamı çeşitlendiriyor. Bölgeler bunu yapıyorsa peki ya galaksiler ne yapar, canlıyı oluşturan temel öz olan silikon ne yapar? Çok ama çik yüksek ihtimalle öyle bir çeşitlilik olur ki... Gelecekte hayal gücümüzle dahi düşünmediğimiz çeşitli ırkları görmemiz olası. Tabii bir yeri kaçırmamak lazım. Evren çok büyük, bundan dolayı illaki bizlere benzeyen başka yaşamlar da olur.

Eğer bu konu hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak istiyorsanız; Heike Yengeçleri, Kutup Tilkileri ve Yaprak Böceklerinin evrimsel geçmişlerini araştırabilirsiniz. Bunlar örneklerden yalnızca birkaçı eğer araştırırsanız diğerlerine de denk geleceğinize eminim.

Bilimle kalın!