Puan Ver
Puan Ver

Samanyolu ile andromeda galaksileri arasında çok büyük bir mesafe var peki burası sadece boşlukmu oralardada gök cisimleri varmı farkları nedir?

Galaksiler arası boşluklar yıldız oluşumuna pek elverişli olmamasına rağmen oldukça fazla sayıda yıldız olduğu söyleniyor. Bu yıldızların nasıl oluştuğunu bilmiyoruz. Bu yıldızlar herhangi bir şekilde galaksilerinin dışına atılmış olmaları gerekiyor. Ya da yakınlarındaki kara delikler sayesinde süper hızlı bir ivmelenme ile yer değiştirmiş olabilirler.

1. Popular Science

Galaksiler arası boşluk bir yana yıldızlar arası mesafelerde bile çok az gök cismi, çok çok çok daha az madde bulunur. Yıldızlar arası boşluğun, Dünyamızda laboratuvar ortamında yaratılan vakum ortamından bile -evrenin her yerinde böyle olmasa da genellikle- daha az yoğunlukta olduğu bilinmektedir. [1]

Işık yılı mesafelerin yetmeyip parsek birimli mesafelerden söz edebileceğimiz galaksiler arası boşluk da benzer yapıdadır. Bu, aradaki boşluğu ve evrenin büyüklüğünü tahayyül etmemizde bizi biraz daha zora sokuyor. Örneğin milyonlarca galaksiden oluşan süper kümelerin arasında da çok büyük boşluklar bulunmaktadır. Bunlardan en büyüğü olarak bilineni Boötes Boşluğu'dur. Çapı yaklaşık 300 milyon ışık yılıdır. Bu boşlukta -neredeyse- hiçbir şey bulunmamaktadır.[2]

Gözlemlenebilir evrendeki bazı boşluklar
Vikipedi

1. Tübitak
  2. Ekşi Şeyler Boötes Void

“Şu ana kadar Evrim Kuramı'nı çürütebilen bir argüman var olmadı. Ancak eğer ki bir gün olursa, bunu keşfeden bir bilim insanı olacaktır, bir aptal değil.”