Pasteur, cansızlıktan canlılığın oluşmasını çürüttü mü? İlk hücre nasıl oluşmuştur?

"cansız maddelerin hayat oluşturabileceği iddiası artık kesin olarak tarihe gömülmüştür" diyor fransız biyolog louis pasteur. Peki evrimcilere göre ilk hücre nasıl oluşmuştur? Bir hücrenin meydana gelmesi için gereken şartlar, rastlantılarla açıklanamayacak kadar fazla mıdır? Hücrenin yapı taşı olan protein tesadüfen meydana gelebilir mi?

Bu çok sık karşılaşılan tarihsel bir yanlış anlama. Pasteur'ün zamanındaki cansızlıktan canlılığın oluşması düşüncesi ile günümüzdeki modern "Abiyogenez Teorisi"nin ilgisi yok.

O zamanlarda ve daha önceki cansızlıktan canlılığın oluşması görüşü, Spontane Jenerasyon denilen cansız bir maddeden (et gibi) canlı bir maddenin (sinek gibi) puf diye birdenbire oluştuğu düşüncesi. Yani Pasteur'ün yaptığı deney, Abiyogenez Teorisi'ni çürütmez, hatta bu deney, modern Abiyogenez Teorisini çürütmeye yönelik değil, canlılığın bir anda var puf diye var olması iddiasının çürütülmesine yöneliktir. Bu deneyi Abiyogenez Teorisi'ni çürütüyor gibi sunan kişilerin puf diye birdenbire oluşmayı savunması da oldukça ironik. Abiyogenez Teorisi'nin "bir anda var oluverme" iddiası yoktur. Yani bu deney Abiyogenez Teorisi ile uyumludur.

Bu deney dikkatlice incelendiğinde cansızlıktan canlılığın puf diye birdenbire oluştuğu görüşünü çürüttüğü ama cansızlıktan canlılığın kimyasal evrim ve doğal yollarla kademeli olarak oluşmasını inceleyen Abiyogenez Teorisi'nin yanlış olduğunu göstermediği ve deney düzeneği ve deneyin içeriğinin Abiyogenez Teorisi'ni çürütmeye uygun olmadığı görülecektir. Bu deneyi ve Abiyogenez Teorisi'ni daha iyi anlamak için kaynakçadaki içerikleri inceleyebilirsiniz.

• Ç. M. Bakırcı. Spontane Jenerasyon Ve Pasteur Deneyleri: Abiyogenez Teorisi, Çürütülmüş Bir Teori Mi?. (27 Mayıs 2011). Alındığı Tarih: 20 Mart 2021. Alındığı Yer: Evrim Ağacı | Arşiv Bağlantısı
  • Evrim Ağacı. Abiyogenez Teorisi. (20 Mart 2021). Alındığı Tarih: 20 Mart 2021. Alındığı Yer: Evrim Ağacı | Arşiv Bağlantısı

merhabalar Enes Buhari

Louis Pasteur çok değerli bir bilim insanı olsa da 1895 yılında vefat etmiştir. yaklaşık son 150 yıllık bir bilimsel gelişmeden habersiz bir şekilde öldüğü için yanlış yada doğruluğu artık geçerli olmayan fikirlere sahip olma ihtimali oldukça yüksek. yani Louis Pasteur'un sözüne bakarak komple abiyogenez teorisi çökertmeye çalışmak hatalı bir yaklaşımdır. ayrıca canlılığın başlamasını evrim teorisi değil abiyogenez teorisi ilgilenir, evrimcilerin araştırdığı bir konu değildir bu.

diğerki sorularına da cevap vermek isterdim ama malesef ki abiyogenez teorisi tamamen her şeyi açıklayabilen bir teori değildir, içinde çok fazla boşluk vardır, açıklanamayan çok şey vardır. sana evrim agacında daha önce yazılmış bir link atıyorum bu abiyogenez teorisini daha iyi açıklar=