Puan Ver

Ölümsüz bir canlı evrim geçirir mi?

Visamet ― 3
Kabul Edilen Cevap
Puan Ver

"Bir" canlı ile evrim gerçekleşmez. Ona ancak canlının gelişimi diyebiliriz. Evrim için genetik kodun bir diğer nesle aktarılması gerekir yani en az 1 neslin geçmesi gerekir.

Soruyu; ölümsüz canlılar evrim geçirebilir mi diye soracak olursan: Evet, eğer canlı ürüyebiliyorsa mümkün. DNA'larının herhangi bir mutasyona uğraması yeterli olacaktır, bu da bir sonraki nesle aktarılacak ama ne yazık ki, bu ölümsüz canlılar bir süre sonra bütün gezegeni kaplamış olacak. Üreme ve ölümsüzlüğün bir arada olması, aslında türün mutlak yok oluşu demektir. Kısıtlı kaynaklar gitgide azalır ve gezegende popülasyon nedeni ile hızla tükenen kaynakların yenilenme zamanı, tüketilme zamanından daha yavaş kaldığında, ölüm de kaçınılmaz olur.

Yaşamak için havaya, suya ve besine ihtiyaç duymayan bir canlıdan bahsediyorsan eğer -ki bu çok fantezi olur, mutlaka bir kaynağa ihtiyacımız olacaktır çünkü, bu sefer de canlılar, gezegenin sonunu getirecek kadar çoğalacaktır.

Sonuçta biyolojik evrimden bahsediyorsak, bu gezegende her seferinde sıfırdan başlayan canlı bulamadık, bir önceki neslin genetik kodları ile yollarına devam ediyor hepsi.

1 gün de yaşasanız, ölümsüz de olsanız, evrim canlılar için kaçınılmazdır. Henüz dünya dışı bir yaşam keşfedemedik, belki ilerde keşfedersek, o zaman bu soruyu tekrar değerlendirecek bilgimiz olur.

Puan Ver

Ölümsüz bir canlı demek hücrelerin de sonsuza dek kopyalanması ve yenilenmesi demektir. Bu da sonsuz hata ihtimali demek oluyor. Bu da aslında canlının sonsuza dek yaşayamayacağını gösterebilir :D

Hadi yaşayacak diyelim sonuçta bu da sonsuz ihtimalden biri. 2 sene önceki halimiz bile şimdikinden çok farklıysa sonsuza kadar yenilenen bir vücutta neler değişebilir tamamen hayal gücüne kalmış.

1. Gollum Hayal gücüyle yaratılan, 579 yıl yaşamış bir insanın neye benzeyeceğini daha önce Yüzüklerin Efendisi filminde görmüştük.
Puan Ver

Kanaatimce evet ama nesilden nesile oluşan evrimden daha yavaş ve zorlu olur. Çünkü bazı fiziksel ve fizyolojik değişimler gerçekleşmesi için canlının yeniden doğması gerektiğini düşünüyorum. Değişiklikleri Uygulamak için bilgisayarı yeniden başlatın gibi ????