Sorulara Dön
Evrim & Abiyogenez

Neden tüm canlılarda göz kafada, ilkel canlılarda bile?

"Mutasyonlarla başka yerde oluşabilirdi, canlılar seçilim ile elense bile mutlaka başka bir yerinde olan ara form olması gerekirdi." argümanını size sormak istedim.

Canlılar mutasyon ile "Pat!" diye göz çıkarmamıştır. Göz mutasyonlarla yavaş yavaş evrimleşmiştir. İlk başta sadece ışığa duyarlı hücrelerin belli bir noktada toplandığını kabul edin. Bu hücrelerin ilk başta gövdelerde ortaya çıktığını varsayalım. Daha sonra bazı mutasyonlar sayesinde bu ışığa duyarlı hücreler bazı canlıların kafasında çıkmaya başlayacak ve bu canlılar daha avantajlı olduğu için doğal seçilim ile seçileceklerdir. Göz evrimini burada tamamlayacaktır. Bu nedenle gözü başka bir noktada olan bir ara form olması gerekmez. Daha doğrusu bu canlıların gözü o kadar ilkel ve basit yapılıdır ki, fosillerden canlıların gözünün nerede olduğunu anlayamayız çünkü göz çukuru gibi kompleks yapılar hala evrimleşmemiştir. Göz çukurunun evrimleşmesi de gözün canlıda en avantaj sağlayan konuma gelmesi de bir zaman almıştır fakat göz çukuru gibi kompleks yapının evrimleşmesi çok daha uzun süre aldığından. Göz çukuru evrimleştiğinde, göz zaten bulunması gereken en avantajlı konumda bulunuyor olacak.

Duyularımız beyne daha yakın olması açısından beyne yakın yerlerdedirler. Yakın olmasının sebebi duyuların daha hızlı işlenmesidir.

Beynin arka kısmında kalan Oksipital lob görme duyusuyla ilgili bilgilerin işlendiği lobdur. Hafif zarar görmesi halüsinasyonlara sebep olur.

Orijinal Soru: Gözümüz nasıl olması gereken yerde çıkıyor da gözümüz yerine başka bir parça çıkmıyor?

Merhaba.Çünkü yazılımımız böyle işliyor.Bunu bir bilgisayara benzetebilirsiniz.Ne kadar girdi o kadar data (veri).DNA larımız bizim bilgisayar gibi kodlarla işlev görmemizi sağlarlar.Yalnız bilgisayar gibi 0 1 komutlarıyla değil A(adenin), T(timin),C(citozine),G(guanıne) DNA larımız bu kodların belli kombinasyonlarla bir araya gelen varyasyonları bizim için yazar.Gözün olması gereken yeri DNA nın içindeki ilgili kod bilir.Ha bu kod bazen hatalı olabilir,çok nadir de olsa.İşte o zaman mutasyon dediğimiz olay ortaya çıkar.Mesela gözün yerine bir burun gelişebilir.

Gözün kafamızda olması beynimizle yakın mesafede bulunmasını sağlıyor. Gözümüz görüntü gibi yüksek veri büyüklüğüne sahip verileri iletiyor sonuç olarak. Bu durumda, eğer çevremize gördüklerimize göre dönütte bulunuyorsak gözümüzün beynimize yakın olması ve büyük boyuttaki verileri hızla ve kolayca beyne iletmesi ve bu verilerin hızlıca işlenmesi ile doğada hayatta kalmaya dair güçlü bir avantaj sağlıyor olabiliriz.

Tabi bu kendi düşüncem, zira gözün beyin ile olan sinir bağlantıları hakkında bir bilgim yok. Ancak güzel sorunuz için teşekkür ederim. İyi günler.

Sorulara Dön