Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Neden öldükten sonra geriye sadece kemiklerimiz ve dişlerimiz kalıyor?

Teşekkür (1)
Hatırla
Takip

Çünkü kemik doku yumuşak dokuya göre daha serttir.Organizmanın en sert dokusudur. Kemik dokusunun hücreler arası maddesinin içinde kollajen teller ve inorganik elemanlar bulunur. İnorganik elemanlar hidroksiapatit kristalleri olarak tanımlanır. Başlıcaları CaCO3 ve CaPO4 tuzlarıdır. Bu kristaller kollajen teller üzerine dizilir.Ayrıca ölen canlının taşıdığı kalıtsal faktörler, toprak türü ve yapısı, ısı,sıcaklık,hava,nem gibi çevresel koşullar öldükten sonra çürüme hızını etkiler.Çoğu kemik zamanla fosilleşebilir

Teşekkür (3)

• Yazar Yok. Ankara Üniversitesi Yayınları. (09 Haziran 2020). Alındığı Tarih: 09 Haziran 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı

FOSİLLEŞME GERÇEĞİNE BİTKİ VE BÖCEK KANITLARI

Dünya üzerinde fosilleşmeye birçok tek hücreli canlı, balık,kurbağa,kuş ve memelilerden,birçok gymnosperm ve angio sperm bitki örneklerinden, çiçeklerden ağaçlardan hatta materyallerden örnek verebilirim.Bazı bilim insanlarının Nebreska adamı ve ya Piltdown adamı üzerinde yaptığı sahtekarlıklar diğer bilim insanları tarafından tartışılarak zaten açıklığa kavuşturulmuştur.Fakat bu fosilleşmenin yalan olduğunu ispatlamaz!Fosilleşme konusu tartışılamaz bile.Dünyanın en eski yakıtlarından biri olan kömür bir fosil yakıttır.Yine de birkaç yerden örnek verelim:

Bugün bilinen hayvan türleri, 540 milyon önce başlayan ve "Kambriyen Patlama" olarak adlandırılan biyolojik canlanma döneminde ortaya çıkmıştı. Kayıtlardaki en eski hayvanfosilleri bu döneme aittir.

Avustralya Ulusal Üniversitesinden (ANU) araştırmacılar, Rusya'nın kuzeybatısında, Rusya ile Finlandiya arasındaki Beyazdeniz kıyılarında Ediakara dönemine ait 558 milyon yıllık bir canlı fosili buldu.

Dickinsonia soyağacına mensup çok hücreli canlının fosilinde yağ molekülleri tespit edildi. Bilim insanları bunun canlının hayvan türü olarak sınıflandırılması için yeterli kanıt sağladığını belirtti.

Ediakara dönemine ait bir fosilde yağ molekülleri bulunmasıyla paleontolojinin en büyük gizemlerinden biri çözülmüş oldu. Kambriyen patlamayı önceleyen bu döneme ait canlılarının bazılarının hayvan türleri içinde sınıflandırılması gerektiği ortaya çıktı

.Çinli bilim insanları, Nanjing'in doğusunda 200'den fazla çiçek fosili buldu. Fosillerin dünyada bilinen en eski çiçek fosili olduğu bildirildi.

Çin Bilimler Akademisi’ne bağlı Nanjing Jeoloji ve Paleontoloji Enstitüsü’nün liderliğindeki araştırma ekibi fosiller üzerinde yaptığı incelemede, çiçeklerin 174 milyon yaşında olduğunu tespit etti.

Araştırma ekibi tarafından Nanjing Çiçekleri olarak adlandırılan fosilin, şimdiye kadar keşfedilen en eski çiçek fosili olduğu belirtildi.

İngiltere Cardiff Üniversitesi, ABD Binghamton Üniversitesi ve New York Eyalet Müzesi'nden uzmanlar, Hudson Vadisi'nde yer alan Catskill sıradağlarının eteklerinde 10 yıldır yürüttükleri araştırmada, bölgede yer alan ormanın 3 bin metrekarelik bölümünün haritasını çıkardı.Ormanda Cladoxylopsids ve Archaeopteris olarak en az 2 çeşit ağacı tanımlayan bilim insanları, üçüncü bir ağacın türünü ise henüz tespit edemedi.

Fransız ve Belçikalı bilim adamları, Belçika'nın güneydoğusunda, 370 milyon yıllık böcek fosili buldu. Fosil, sadece Devoniyen dönemine (günümüzden 417 milyon ile 354 milyon yıl öncesi) ait olması nedeniyle değil, en eski, bütün halinde bulunan böcek olmasıyla da bilim çevrelerinde merak uyandırdı.

Paris Tabiat Tarihi Müzesi uzmanlarından Romain Garrouste ve ekibinin, Nature dergisinde yayımlanan makalelerine göre, Strudiella devonica olarak adlandırılan böcek 8 milimetre uzunluğunda, 1,7 milimetre eninde. Üçgen ağız yapısı bulunan böceğin antenleri, göğüs kafesi etrafında altı bacağı ve on segmentten oluşan karın bölgesi bulunuyor.

Strudiella devonicanın, böcek türlerinin gelişimindeki bir kayıp halkayı tamamladığını ifade eden bilim adamları, böceğin küçük ve kanatsız olması nedeniyle yavru olduğunun düşünüldüğünü kaydetti.Bugüne kadar bulunan en eski böcek fosili 407 milyon yıllık Rhyniognatha. Alt Devoniyen dönemine ait fosilde böceğin tamamı ise görülemiyor.Çok geniş olan ormanın Pennslyvania eyaletinin ötesine kadar uzandığını tahmin eden bilim insanları, fosillerin ağaçların evrimine yeni bir ışık tutacağını belirtti.

Teşekkür (1)

“Birçok ateist veya agnostik bilim insanı, doğal dünyanın var olabilecek tek şey olduğunu düşünür ve insan oldukları için, buna kendilerini ikna etmeye çalışırlar. Bu saygıdeğer bir inançtır; ancak bilimsel bir bulgu değildir.”
Matt Cartmill