Sorulara Dön

Neden kütleli hiç bir cisim ışık hızına ulaşamaz dediniz de başka bir videonuzda ışık hızıyla hereket ettiğimizi söylediniz? Nasıl oluyor bu?

Öncelikle selamınhello. Siz bir videonuzda "Kütleli bir cisim ışık hızında hareket edemez." demiştiniz." Bir diğer videonuzda ise "Şu anda ışık hızında hareket ediyorsunuz." dediniz. Bu nasıl oluyor???
Onur Tunç
Onur Tunç Yaptığım okumalardan yaptığım çıkarım:

Bahsi geçen her iki videoyu da biliyorum ve günlük hayatta arkadaşlarımın beynini yakmak için kullanıyorum da. Denildiği gibi kütlesi olan hiçbşr cismin ışık hızına ulaşması mümkün değil, bunun aksi iddia edilmiyor.

Ancak ışık hızından daha hızlı hareket edebileceğimiz de söyleniyor, ki bu doğrudur da. "O nasıl olacak kendinle çelişiyorsun" dersen de şöyle açıklayayım.

Bu Reklamı Kapat

Hızın hesaplanması için bir sabite ihtiyaç vardır. Sabit bir nokta olmak zorunda değil bu. 2 araç düşünelim, zıt yönde eşit hızla ve paralel yönde ilerlesinler. Araçların hızın 150şer km/saat diyelim. Eğer hız sabiti olarak otobanı baz alırsak her iki araç da 150 km/saat hız ile ilerler.

Ancak bir değişiklik yapıp araçlardan birini sabit alıp hızı hesaplarsak araçların hızı 150 değil 300km/saat olur. Bunun aynısını lise fizik derslerinde öğreniyoruz zaten. Bu aslında hızın da uzay-zaman gibi göreli oluşundan ileri geliyor.

Bu Reklamı Kapat

Örneğin anlaşıldığını varsayarak ana konuya dönüyorum. Işıkla paralel yönde ve doğrultuda ilerleyen hiçbir cisim ışığa yetişemez.

Ancak biz hız sabiti olarak bir çılgınlık yapıp kozmosun diğer ucundan bir galaksiyi seçelim ve kendi galaksimizin hızını öğrenmek isteyelim. Evrenin genişleyişinden dolayı bu galaksi ve biz sürekli uzaklaşıyoruz.

Konuyu daha kolay anlatmak amaçlı tam zıt yönlerde ve eşit hızla gittiğimizi düşünelim.

Işık hızı yaklaşık 300.000 km/saniye. Biz de her iki galaksinin hızlarına 170.000km/saniye diyelim. Görüldüğü gibi ışık hızının neredeyse yarısı. Ancak az önce anlattığım gibi hızları topladığımız zaman 340.000km/saniye hızına ulaşıyoruz ve ışık hızını aşıyoruz.

Her şey olaya nereden baktığımıza göre değişiyor ve şekilleniyor.[1]