Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Neden hiçlik yerine bir şeyler var?

“gezegenler, galaksiler, evren neden var? Bir amaca hizmet ediyor mu? Neden bu kadar net fizik kurallarıyla yönetilen bir evrende yaşıyoruz ve bu kuralların tam olarak böyle olmasının bir sebebi var mı? ” sean carroll “modern fizik neden başka kurallarla değil de bu kurallarla yaşadığımızı açıklamıyor. ” diyor.

Varoluşu,hakikatı anlamak ve metafizik için sorulması gereken güzel bir felsefi soru.

Antik Çağda sorulmuş olan sorular hala günümüzdede sorulmaya devam ediyor.Zaten felsefenin amacı sorulara cevap bulmak değil (elbette cevap bulmaya yardım ediyor.) , soru sormaya hizmet eder.Birçok felsefi soru asla ,en azından şu andaki bilim içinde, cevaplanamayacak şekildedir.Soruların cevapları , cevap veren düşünürün , kişinin; düşünceleri, evreni anlayış biçimi , ideolojisi için doğrudur.Epistemoloji bu konuda insanlara yardımcı olur.Daha iyi bir şekilde "bilgiyi" öğrenmemize yardım eder.

Sizin de sormuş olduğunuz "Neden hiçlik yerine bir şeyler var?" sorusunu kendi sorularım ile seni düşünmeye teşvik etmeye çalışacağım.(Cevap alabilmek için sorduğun soruyu daha karmaşık hale getirdiğim özür dilerim.) (Yardımcı olabilecek bir bilgiyide buraya ekliyorum:Her organizma, "UMWELT" denilen bir yapısal kısıtlılık ile varlığını deneyimler.)

1-)Bütün evren hakkında bu kadar az şey biliyorken , varoluş hakkında çıkarımlarda bulunmak rasyonel bir yaklaşım mıdır ?

2-)Biz böyle gözlemliyoruz diye "gerçek" böyle midir ? Hakikat nedir ?

3-)Milyonlarca gezegen arasından,milyonlarca seçenek arasından neden Dünyalı insanı fazla derecede kutsuyoruz? Bu kadar önemli olmayabilir miyiz ?

Puan Ver

“En azını vaadedene oy verin ki en az hayal kırıklığına uğrayın.”
Bernard Baruch