Sorulara Dön
Murat 1480
1,522 UP
Üye

Neden farklı bir canlıdan gelmiyoruz da sadece maymundan geliyoruz?

Neden bir fare sincap kanguru veya bir raptordan gelmiyoruz da neden sadece maymundan geliyoruz onlarında iki ayağı var
Tüm Reklamları Kapat

Onlardan birinden evrimleşmiş olsaydık da "Neden şempanzelerden gelmedik, onların da iki ayağı var?" diyecektiniz. :) Bunun sonu yok. neden kütleçekimi yukarı itmiyor da aşağı çekiyor? Neden elementler hidrojenle oksijen birleşecek şekilde de hidrojenle uranyum birleşecek şekilde değil? Bunların elbette belli başlı nedenleri sıralanabilir; ancak onların neden o şekilde olduğu ama bir başka şekilde olmadığı, farklı evrenler kurgulamaya kadar giden bir süreç - ve kısa sürede bilimin sınırlarından çıkıp felsefeye giriyor.

Ama evrimsel biyoloji sınırlarında cevaplayacak olursak: İnsanlar maymunlardan evrimleştiler, çünkü maymunların içerisindeki popülasyonlardan biri üzerindeki seçilim baskılarının süresi ve şiddeti, sonradan dönüp baktığımızda "Bu, insana giden yoldur." diyeceğimiz süreye ve şiddete denk geliyordu. Saydığınız türlere uygulanacak benzer veya farklı seçilim baskıları altında onlardan da insan kadar zeki türler evrimleşebilirdi ve hala da evrimleşebilir. Ama o etkiler neden şu anda yok? İşte bu sorunun kesin bir cevabı yok. Sanıyorum en kolay cevap, Evren'de bu kadar geniş ölçekteki olayların fazlasıyla kaotik olması, dolayısıyla başlangıç koşullarında meydana gelecek en ufak sapmaların bambaşka sonuçlara neden oluyor olması. O koşulların bu şekilde denk geldiği durumlardan birinde maymunlardan insanlar evrimleşti. Bu, özel bir durum değil. "Biz" olduğumuz için bize özel geliyor. Başka şekilde denk geldiğinde de bambaşka canlılar ortaya çıkıyor. Bu, evrimin ve doğanın kaotik niteliğinin bir göstergesi.

Moderatör Uyarısı
Soruyla Alakasız Cevap 1 moderatör tarafından eklendi
Bu cevapta asıl soruya cevap verilmemiş olup evrimsel süreç ile ilgili başka bir cevap verilmiştir.
İlhan Taşlı
Uzay Bilimleri Takipçisi

İlk memelilerin fosil kayıtları 200 milyon yıldan biraz daha fazladır. Bulunan ilk fosillerin görüntüsü de yaklaşık 20 cm boyunda fareleri andırmaktadır. Bunların bize memeli olduklarını gösteren en büyük delil fosilleşen diş ve diş yapılarıdır.[1] Eski fosillerin memeli olmasını anlamamızda kafatası yapıları da ip ucu verir. Yavruların süt emerken aynı zamanda nefes almalarını sağlayan ikincil damağın kapanmasını sağlayan yapılar ancak memelilerde görülen bir özelliktir. Lafı getirmeye çalıştığım yeri anladınız aslında, tüm memelilerin ataları (maymun dahil) bu kemirgen benzeri canlılara dayanmaktadır. Kim demiş İnsan fareden gelmiyor diye :)! (cevabı yazarken Çağrı beyin cevabını gördüm bence benimki daha güzel:)

1. Arkeofili. Bilinen En Eski Memeli, 225 Milyon Yıl Önce Yaşamış - Arkeofili. (12 Eylül 2022). Alındığı Tarih: 1 Nisan 2023. Alındığı Yer: Arkeofili | Arşiv Bağlantısı
Gülşen Mangit
Teoloji Araştırmacısı (Amatör Düzeyde)

Evrim dediğimiz olgu tek bir canlının, diğer başka bir canlıya evrilmesi değildir. Evrim bir süreçtir. Dünya üzerinde ilk canlılık 4 milyar yıl önceye tarihlenen bakterilerdir. 3 milyar yıl önce ise ilk fotonu enerjiye çeviren bakteriler ortaya çıkmıştır ve bulunan fosillerle bu kesinleşmiştir. Uzatmamak için aradaki evreleri atlayarak devam ediyorum, bulunan fosil kayıtları ile, ilk karaya çıkan canlılar 350 milyon yıl önceye tarihlenmiştir. Yani evrim bir süreçtir. “İnsan maymundan geldi” demek eksik bir ifade olacaktır. “İnsan, fareden gelmedi” ifadesi de yine aynı mantıkla hatalıdır. İnsan, evrim sonucu, bakteriden evrildi demek mümkündür. Çünkü ökaryot canlılar, simbiyotik yaşama geçmeyi seçen bakteriler sayesinde oluşmuştur. Bu mantıktan sebep, uzatmaya gerek duymadan kısaca diyebiliriz ki atalarımızın patates olması ile maymun olması arasında bir fark yoktur.

Atilla Bulud
Bilimsever

Buna verilebilecek mantıklı cevaplardan biri evrim ağacı ola bilir. Hangi türün hangi atadan geldiği bilimsel yollarla gösteriliyor. Türler dallanarak zamanla farklı şekilde evrimleşmiş ve bir yerden sonra en eski atayla en son evrimleşen tür bir birinden çok farklılaşmış oluyor. O zamanlarda olan zorlu şartlar ve doğal seçilim türümüzü bu şekilde evrimleştirdi belki tamamen farklı sonuçlana da bilirdi. Bence milyonlarca yıl sonra insanlık çok farklı bir türe evrimleşe bilir ve buna giden yol yapay seçilimle bilim ve teknoloji ola bilir

Moderatör Uyarısı
Soruyla Alakasız Cevap 1 moderatör tarafından eklendi
Bu cevapta, asıl soruya bir cevap verilmemiş olup tür kavramının doğadaki karşılığına yönelik başka bir cevap verilmiştir.

Ortada zamansal kesintisiz bir süreç varsa hiç bir anda bir şey diğerine dönüştü denemez. Yani insan insandan gelir maymun maymundan. Bunun ne dmeek olduğunu açıklayacağız. İki sayı arasında örneğin 1 ve 2 arasında bir çok sayı vardır hatta sonsuz sayı. Örneğin 1,99999999999.... Gibi ve biz kendimizce bu uzun sayıdan sonra gelen sayıya bir anda kesinti verip 1'den ayırıp 2 diyoruz. Oysa bu 2 birden ayrı değil ve ayrı hiç olmadı. 2 1'in sadece başka bir ifadesidir ama biz kendimize göre ona 2 ismini veriyoruz. Yani 1 esasen hiç bir zaman 2 olmadı bir hep artarak gitti bu 3 4 veya diğer sayılar içinde aynen geçerli. Hepsi 1 sayısı ile ifade edilebilir ama biz 1 e bir anda kesinti verip 2 diyoruz. İşte bu yanlış. Türettiğimiz maymun kavramı 1 i, insan kavramı da 2 yi temsil ediyor. Bu iki sayı arasında hiç bir anda maymun insana dönüşmedi. Arada belki tonla insansı başka tür ve varlık vardı. Hepsi de kendi atalarının özelliklerini taşıyordu. Yani insan insandan gelmiş oluyordu maymunda maymundan yada bir neanterdal de neandertal atasından geliyordu. Bunlar arasında geriye doğru değişimler o kadar küçük adımlarla oldu ki bu küçük adımlar başta da söylediğim gibi bir dönüşüm tanımlaması yapılamayacak kadar minikti. Tıpkı 1,999999999.... Sayısı gibi. Bu yüzden hiç bir tür gerçekte diğerine dönüşmedi çünkü ortada bir tür kavramı bile böyle bir süreçte yoktur ancak bu kavramlar bizim için şuan var olan kavramlardır. Çünkü biz maymunu da insanı da aynı anda görüp kıyaslayabiliyoruz ve bu iki kavramı ortaya çıkarıyoruz. Gerçekte ise evrendeki süreç için bu tür kavramlar yoktur. Bugünkü bir maymunun atası da yine maymun ebeyndir. Geriye doğru gittikçe de yukarıda bahsettiğim gibi minicik değişimler dışında birşey bulamayacağız. Bu yüzden şuanda yaşayan bizler insandan insan ebeynlerden geldik. Geçmişe doğru maymundan geldiğimiz belli bir an yoktur. Minicik küçücük değişimler dışında geçmişte herhangi bir değişim veya dönüşüm süreci de yoktur. Bu da hiç bir türün diğerine dönüşmeden var olduğu süreci anlatır yani 1 hiç bir zaman iki olmadı 1 hep 1,99999999999999999.... Olarak devam etti ve hala da etmekte.