Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Matematik te 1/10 üzeri 60 sıfır dır bir hücrenin oluşma ihtimali hayal edebildiğimiz ihtimalleri katarak 1/10 üzeri 80 dir bu bize neyi gösterir?

Hayal gücümüz geliştikçe ihtimaller arta bilirmi yada hayal edemediğimiz ihtimaller varmıdır? Matematiğin tutumu zaman içinde değişir mi? Yoksa kesinliğe bağlanmış bu olgu değiştirilecek midir?

Murat Türk 0

Bu argümanı sunanların evrimin ve abiyogenezin ne olduğunu ve nasıl işlediğini ve bu konuda matematiği kullanmayı bilmediğini gösterir. Bu olasılığı nasıl hesapladılar bilmiyorum ama (çünkü çoğu yerde o farklı farklı olasılıklar sallamışlar.) mantıkları değişmiyor. Bu olasılıklar bir hücrenin, (proteinin oraganizmanın vs. örnekler değişebiliyor) bir anda puf diye son hali ile oluşma ihtimali. Evrimde vaya abiyogenezde böyle bir şey yoktur zaten. Ancak eğer ki kademeli yani evrimsel bir karmaşıklaşma hesaplanacak olursa, oranlar o ihtimaller o kadar yüksek çıkmaktadır ki oluşmaması imkansız diyebiliriz. Örneğin bu mantığın bir kişinin var olma olasılığı ile ilgili versiyonuna buradan, mutasyonlar ile ilgili versiyonuna buradan hücre ile daha yakından ilişkili proteinin oluşma ihtimali hesaplarının hatalarını da buradan öğrenebilirsiniz.

Puan Ver

• Ç. M. Bakırcı. Proteinin Oluşma Hesapları: Proteinler Kendi Kendilerine Nasıl Oluştular?. (23 Nisan 2012). Alındığı Tarih: 20 Ekim 2020. Alındığı Yer: Evrim Ağacı | Arşiv Bağlantısı

“Evrim bir kuvvet değil, bir süreçtir. Bir sebep değil, bir yasadır.”
John Morley