Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Mantarları taksonomik olarak ayrı bir alem (fungus) içinde sınıflandırmanın nedenleri nelerdir?

Mantarların çoğu protista grubu canlılara hatta bitkilere benzer peki neden ayrı bir grupta inceliyoruz?

Merhabalar.

Eğer ayrıntılı olarak incelemek isterseniz, birkaç kaynak bıraktım.

Mantarlar âlemine giren tüm canlılar belirli ortak özellikler gösterirler ve bu özelliklerinden ötürü ne hayvanlar ne de bitkiler âlemi içerisinde sınıflandırılamazlar. Mantarlar grubuna giren tüm canlılar hayvanlar gibi heterotrofturlar, yani besinlerini dışardan almak zorundadırlar. Bu yönleriyle fotosentez yaparak kendi besinlerini üreten bitkilerden ayrılırlar. Fakat tıpkı bitki hücrelerinde olduğu gibi mantar hücrelerinde de hücre zarına ek olarak bir de hücre duvarı bulunur. Hücre duvarlarında bitkilerdeki hücre duvarı yapı maddesi olan selüloz yerine, kitin maddesi bulunur. Kitin hayvanlara özgü bir karbonhidrat olup böceklerin ve kabukluların dış iskeletlerinde yapı maddesi olarak kullanılır.

Mantarlar, yüksek yapılı bitkilerdeki kök, gövde ve yaprak gibi organlara sahip değillerdir. Fakat hücrelerinin etrafında belirli bir hücre çeperinin olması, sporla çoğalmaları ve genellikle hareketsiz oluşları nedeniyle bitkilere benzer canlılardır.

En çok benzetilen bitki olduğu için, bitkiden ayıran en önemli özellik de heteroftrof (dışarıdan hazır besin alan) olmasıdır.

Puan Ver

“Aptalca deneyleri çok severim! Öyle ki, kendim de, hep yaparım!”