Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap

Laboratuvarda içme suyu üretmek mümkün mü? Mümkünse neden üretip su sıkıntısını çözmüyoruz?

226 görüntülenme
Teşekkür (1)
Hatırla (1)
Takip

Bilimsel adı “dihidrojen monoksit” olan H2O’yu laboratuvarda üremeteyiz kulağa çok kolay gelse bile kimya böyle işlemez. Çünkü hidrojen ve oksijen birleşimi ortaya yüksek bir enerji açığa çıkartacaktır. Hidrojen evrende ki en basit elementlerden biridiri ve yörüngesinde 1 elektron bulundurur. Öte yansan oksijen yörüngesinde 6 elektron bulundurur fakat oksijenin elektron alma kapasitesi 8’dir yani 2 elektron daha alabilir. Hidrojen atomları da bu yörüngedeki boşluk sayesinde hidrojen atomuna bağlanabilir. Yani lise de kimya dersi almayan birisine anlatabilmem için; hidrojende 1 elektron var oksijende 6, oksijenin maksimum kapasitesi 8’dir bu nedenle 2 elektron daha alabilir. Bu iki elektronuda 1+1’den iki adet hidrojenden alır. Ancak bu iki elementin bir araya gelmesi üstesinden gelinmesi gereken bir enerji bariyeri ortaya çıkarır. Hidrojen yüksek yanıcılıkta bir gazdır ve oksijen, hidrojeni yanma konusunda destekler. Böylece çok büyük miktarda enerji açığa çıkar. Yani tek bir H2O için büyük bir patlama yaşanacaktır. Ama bu yapılamaz mı tabii ki yapılabilir bu enerjiyi absorbe edebilen bir fabrika yapılabilir fakat bunu yapmanın hiç bir anlamı yok tek bir damla için trilyonlarca dolar harcayabiliriz. En ucuz ve güvenli olan tek yol havada bulunan su buharından su elde etmektir. Fakat bunlara şu anlık gerek yok yapabileceğimiz tek şey sularımızı korumaktır, elimizden başka bir şey gelmez.

H2O
Wikipedi
H2O(2 hidrojen 1 oksijen)
Wikipedi
272 görüntülenme

“Hiçbir iş, yeterince küçük parçalara bölünebilirse, zor değildir.”
Henry Ford