Soru & Cevap

Kimya

Lina Eskiocak
Bildiğiniz üzere günlük hayatta çevreyi koruma temalı; plastik, cam, kağıt ve benzeri maddelerin doğada ne kadar zaman sonra yok olduğuyla ilgili pek çok içerik bulunmakta. Bu süreler belirlenirken nasıl yöntemlerle tahmini bir sayı söylendiğini merak ediyorum. Konuyla alakalı kaynak bulamadım. Lütfen bilgilendirin.
Vahap Yılmaz
bu atıkları çürütmek yerine çürümesini engelleyip saklasak daha mantıklı değil mi? en azından salının karbon azalana kadar.yani insanların saldığı karbonu burdan geri toplasak.
Ahmet Peker
Gezegenlerin izlediği yörüngenin artık dairesel değil de eliptik olduğunu biliyoruz. Peki ya elektronlar da çekirdek etrafında gezegenlerin Güneş etrafındaki hareketi gibi mi hareket ediyorlar?
Puan Ver

Elektronlar elektrik bulutlarının içerisinde bulunurlar.

Elektronlar çok hızlı oldukları için nasıl hareket ettikleri bilinmiyor, bulunuyor olabilecekleri yerlere elektron bulutu deniyor.

Ahmet Peker
Linkte de gösterdiğim gibi hem atomlar arasında hem de bir atomun çekirdeği ve elektronları arasındaki boşlukta ne var? Bir şey var mı?
Tuna Özdür, Evrim Ağacı Okuyucusu

Basitçe ele alırsak hayır, atom çekirdeği ve elektron arasında bir şey bulunmaz. Arası boşluktur.

Ama Kuantum Mekaniğini göre bu boşlukta kuantum dalgalanmaları olur(quantum fluctuation). Bu boşlukta sürekli ve çok kısa süreliğine sanal parçacık çiftleri oluşur ve ardından birbirlerini yok ederler.

Bir de elektron ve proton arasında elektromanyetik kuvveti taşıyan sanal foton alış-verişi yapılır.

“En azını vaadedene oy verin ki en az hayal kırıklığına uğrayın.”
Bernard Baruch