Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Kütle çekim mi, uzay zaman bükülmesi mi?

Bilimsel hesaplamalarda kütle çekim teorisi mi kullanıyor yoksa uzay-zaman bükülmesi mi kullanıyor. Yoksa ben mi bir şeyleri eksik ya da yanlış anlamışım?

Yaşadığımız evrenle ilgili bildiğimiz hemen her şey, Alman bilim insanı Albert Einstein'ın 1905-1915 yıllarında geliştirdiği Genel Görelilik Kuramı ile değişti. Albert Einstein, kendi dönemine kadar fizik dünyasını domine eden Isaac Newton'un kütle çekim kuramını geliştirerek , zamanı da bir boyut olarak devreye soktu ve uzay-zaman kavramını ortaya çıkardı. Gezegenlerin yörüngede kalmasından kara deliklere, hatta her gün kullandığımız navigasyon cihazlarına kadar etki eden bu teoriyi anlayabilmek ve anlatabilmekse oldukça güç. Newton'a göre net kütle çekimi, nesnelerin kütlesi ile oluşan ve birbirlerini çekmesini sağlayanbir güçtü. Buna göre ağır nesneler birbirini çekiyordu. Albert Einstein bunun böyle olmadığını, uzay zamanı bir kumaşa benzetti. Güneş sisteminin en ağır gezegeni (yıldızı) Güneş olduğu için uzay zamanı ( kumaş) büküyor. Diğer gezegenlerde o bükülmenin içinde güneş'in etrafında dönüyor. Kütle çekimi aslında böyle açıklayabiliriz. Yani sorunuzun cevabı, uzay zaman bükülmesi kullanılıyor
Puan Ver

“Bilimin ne olduğunu sanıyorsunuz? Bilimin büyülü olan bir tarafı yok. Bilim, doğayı dikkatlice ve tüm detaylarıyla gözlemenin sistematik bir yoludur ve bu sırada edindiğimiz sonuçları değerlendirirken tutarlı bir mantığı takip etmektir. Bunun tam olarak hangi kısmıyla alıp veremediğiniz var? Tüm detaylarıyla incelemek konusunda mı? Yoksa dikkatli gözlemler yapmak mı? Sistematik yaklaşmak mı? Yoksa tutarlı bir mantığı takip etmek mi?”
Steven Novella