Sorulara Dön
Bu soruya yönlendirilmiş başka bir sorudan geldiniz: Neden kulak mememiz var?
Anonim
Anonim Üye

Kulak memesi neden evrimleşti?

Kulağın çevresinde sesi yakalamak için kavisli yapılar var, onu anladım. Ama kulak memesinin yapısı daha farklı, neden böyle bir fark evrimleşti?
Emre Yıldız
Emre Yıldız Lise Öğrencisi

Kulak Memesinin evrimleşmesi hakkında farklı görüşler var.İlk görüş;İnsanın iki ayak üzerinde durduğu ilk çağlarda,yerçekiminden dolayı yağ ve süngersi dokunun kemikten hafifçe sarkması ile evrimleştiğini söylemekte.Bir başka görüş ise Zoolog Desmond Morris tarafından 1967 yılında ortaya atıldı.Zoolog Desmond Morris'e göre bu bölge cinselliği kolaylaştırmak için gelişmiş ek bir bölge olabilir.

Orijinal Soru: Neden kulak mememiz var?

Soru daha önceden sorulmuş:

Aldığım sadece bir kisim devamını kaynaktan okuyabilirsiniz.

Bu Reklamı Kapat

Ayrıca kulak memesi, içindeki kan stoğu sebebiyle kulakları sıcak tutmaya yarar. Bir de vücudun denge fonksiyonuna yardımcı olur.Kulak memesi vücutta ısıyı en hızlı emen bölgedir. Eliniz yandığında kulak memenize götürün ısıyı çok çabuk emerek acıyı engelliyor.

Kulak memesi bebek kulakların beslenmesi işini yapar. Bebek yaştaki kulaklar yeterince kulak memesi sütü tüketmezlerse gelişimleri olumsuz etkilenir ve bağışıklık sistemleri gelişmez.[1]

1. Ecem Kaya. Kulak Memesi Neden Evrimleşti. Alındığı Tarih: 13 Nisan 2022. Alındığı Yer: Evrim Ağacı | Arşiv Bağlantısı
Ecem Kaya Araştırmacı

Evrimsel Boyutu

Kulaktaki kıkırdakların eriyerek alt bölümde toplanmasından oluşmuştur.

Bu Reklamı Kapat

İnsanoğlu'nun iki ayak üzerinde yürümeye başladığı ve omurgasının buna uygun biçimde sancılı bir değişiminden geçtiği, evrimin ilk çağlarında kulak memesi bölgesinin yerçekiminden en fazla etkilendiği alt kısma gelmesinden dolayı, yağ ve süngersi dokunun kemikten hafifçe sarkması sayesinde oluşmuştur.

Bazı ırklarda, burun ucu ve kaş kemerinin de fazla büyümesi ve gelişmesinin sebebi de, evrimin bu küçük yan etkisidir.2 milyon yıllık evrimimizin aktuel safhası diyebiliriz.

Bu Reklamı Kapat

Kulak Memesi Ne İşe Yarar?

Kulak duyma ve denge organıdır. Kulak kafanın 2 yakınında, kafa içi içerisinde olan oyuğa yerleşmiş kapasitededir. Kulağımızla, ses dalgalarının sadece belirli bir aralığını algılayabiliriz. İnsan kulağı saniye içerisinde olan rezonans sayısı 20- 20.000 hertz aralarında durumda olan sesleri işitebilir. Bu aralıkta olan ses dalgaları, kulak kepçesi yöntemiyle toplanarak, kulak yöntemine iletilir. Kulak yolu ile kulak zarına iştirak eden ses dalgaları, kulak zarının rezonans yapmasına sebep olur. Titreşimler, orta kulakta olan kemikten köprüyü (çekiç, örs, üzengi) titreştirir. Titreşimler bu kısımdan oval pencere sayesinde iç kulağa iletilir. Şiddeti yükselen titreşimler, salyangozda olan sıvının dalgalanmasına sebep olur. Bu dalgalanma titrek tüyleri durumda olan duyu hücresi durumda olan korti hücrelerini uyarır. İştirak eden uyartı duyu hücrelerinden, duyu sinirlerine doğru aktarılır. Duyu sinirleri uyartıyı beyine iletir. Beyindeki duyma merkezi bu uyarıyı ses olarak algılar, böylelikle işitmiş oluruz.

Cinselliktede favori

Desmond Morris 1967 yılındaki The Naked Ape kitabında insan evriminde gerekli olan genişletilmiş cinselliği kolaylaştırmak için ek bir erojen bölge olarak geliştiğini ve cinsel seçilime katkısı olduğunu düşünüyor.

Zaten kulak memesi denildiğinde çoğunlukla ilk akla cinsel dürtüler geliyor.Ve günümüzde bu amaçlıda kullanılıyor.Partneri kendinden geçirmekte favorilerdendir.Esprileride ardından geliyor konuşulduğunda.Zira çok sinir ucu vardır kulak memesinde. Atalarımızdan genetik miras aldığımıza göre bu seçeneği doğrular nitelikte.Ferengi ırkınında kulak dahilinde erojen bölgesidir.

Körelmiş uzuv mu?

Bu kadar faydasına rağmen evrimsel süreç içerisinde insan vücudunda bir çok işe yaramaz uzuv iddialarıda mevcut. Kuyruk sokumu, apandisit, gözümüzdeki körelmiş ikinci göz kapağı, yirmilik dişler bunlardan bazılarıdır.Devam eden bu evrim sürecinde yıllar sonra yok olacakmı o dönemde yaşayan nesiller tecrübe edecektir.

1. Yazar Yok. Cernbilim.com. (24 Temmuz 2020). Alındığı Tarih: 24 Temmuz 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı