Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
-1

Kuantum teorisini destekliyor musun? Destekliyorsan neden destekliyorsun?

Sorum sadece bu.

Future Future
-1
Teşekkür
Hatırla
Takip

Kuantum teori̇si̇n elbette desteklemen lazim . Parçaciklarin bi̇rbi̇ri̇yle i̇leti̇şi̇mi̇ atom alti dünyada nasil kurallar var di̇ye öğrenmen lazim . Atom alti parçaciklarin i̇li̇şki̇si̇ni̇ anlaman lazim ki̇ temel fi̇zi̇ği̇ rayina oturtabi̇lesi̇n . Kuantum fi̇zi̇ği̇ çok önemli̇di̇r .Işinlanma yada bi̇rçok teknoloji̇k i̇lerlemeyi̇ saglayacaktir . Kuantum teknoloji̇si̇ çi̇pleri̇ sayesi̇nde i̇nsan medeni̇ saklama sayisina göre medeni̇yet i̇lerli̇yordu

Mesela Carl sagan ın Dediği gibi ;

Bilgi hakimiyeti (Carl Sagan): Alternativef olarak, Carl Sagan saf enerji kullanımının üzerine başka bir boyut daha eklenmesini sundu: Medeniyetin sahip olduğu bilgi miktarı.

A harfini 106 bitlik bilgi (yazılı olarak bilinen insan kültürlerinden daha az) olarak, ve sonraki her harf için bir üstü olarak kabul etti. Bu şekilde bir Z medeniyetinin bilgi miktarı 1031 bit olur.

Bu derecelendirmeye göre, 1973 Dünyası 1013 bitlik bilgi ile 0.7 H medeniyeti olur.

Sagan'a göre şuanlık hiçbir medeniyetin Z derecesine gelmiş olması mümkün değildi.

Bilgi ve enerji yönleri birbirlerine tamamen bağlı olmadıkları bir medeniyetin Z derecesinde olması tip 3 medeniyet olduklarını göstermezdi.[5]

Kuantum evreni ve kuantum teorisi bir devrimdir . Birçok bilimsel keşfe imza atılacaktır Kuantum Teorisi sayesinde . Mesela Higgs bozonu , Ve diğer parçacıklar hakkında bilgi sahibi olacaksın .

Mesela NOrmal pc lerde 01 varken Kuantum bilgisayarlarda hem 1 hemde 0 dır . Aynı andadır . Bunu anlamak için Mikrodenetleyici Lojistik devrelere bakabilirsiniz en azından fikir sahibi olacaksınız .

Mesela Veriler daha güvenli olucak mesela Çin Kuantum Şifreleme Teknolojisi geliştirdi .

KUANTUM IŞINLANMA : Kanada ve Çin'de yapılan son deneylerde, ekipler birbirlerinden biraz farklı deney düzenekleri kullandı ve hafifçe farklı sonuçlar elde etti. Her iki çalışmanın da ayrıntıları Nature Photonics dergisinde yayımlanan makaleler ile paylaşıldı. Deneylerin en büyük ortak noktası, halihazırda var olan fiber optik ağları kullanarak enformasyonu ışınlamış olmaları. Kullanışlı kuantum iletişim sistemlerinin yapılandırılması açısından bu çok önemli bir nokta. Aslında kuantum ışınlanma, uzun mesafeler arasında daha önce de başarılmıştı. 2012 yılında Avusturya'da çalışan bir grup fizikçi, lazer kullanarak 143 km uzağa enformasyonu ışınlayarak rekor kırmıştı. Ancak kullandıkları teknolojinin, fiber optik ağlar kadar kullanılabilirliği yoktu.

Deneyleri daha iyi anlatabilmek için Anil Ananthaswamy şöyle bir benzetme yapıyor: Alis, Bob ve Çarli adlarında üç kişi olsun. Alis ile Bob kriptografik anahtarlar paylaşmak istiyor ve bunu yapabilmek için Çarli'nin yardımına gereksinimleri var. Alis Çarli'ye bir parçacık gönderirken, Bob da iki parçacığı dolaşık duruma getirip bunlardan birini Çarli'ye gönderiyor. Çarli her ikisinden de gelen iki parçacığı ölçüyor. Böylece bu parçacıklar ayırt edilemez oluyorlar. Sonuçta Alis'in parçacığının kuantum durumu, Bob'un dolaşık parçacığına aktarılmış oluyor.

Kanada deneyi tam olarak bu süreci gerçekleştirdi ve Calgary'nin fiber optik ağının 6,2 km'lik bölümü üzerinden kuantum enformasyon gönderebildi. Ekipten Wolfgang Tittel, bu uzaklığın yukarıdaki benzetmede Çarli ile Bob arasındaki uzaklığa karşılık geldiğini belirtiyor.

Çin deneyinin kuantum ışınlaması ise daha uzaktan başarıldı: 12,5 km. Ancak onların deney düzeneği biraz farklıydı. Çarli ortada bulunuyor ve dolaşık parçacıkları yaratarak birini Bob'a gönderiyordu. Bu yöntem daha hatasız bir iletişime olanak sağlıyor ve merkezi bir kuantum bilgisayarın (yani Çarli'nin) çevredeki pek çok Alis ve Bob ile haberleştiği kuantum ağlar için çok işe yarayacağı anlaşılıyor. Calgary modeli ise çok daha büyük uzaklıklara yayılabilir, çünkü Bob bir kuantum yineleyici gibi çalışıp enformasyon daha da uzaklara gönderebilir.

Teşekkür

• Vikipedi. Kardaşev Ölçeği. (08 Ocak 2021). Alındığı Tarih: 08 Ocak 2021. Alındığı Yer: Vikipedi | Arşiv Bağlantısı
  • Sevkan Uzel, et al. Kuantum Işınlanma Laboratuvar Dışında Başarılı Olarak Gerçekleştirildi. (21 Eylül 2016). Alındığı Tarih: 08 Ocak 2021. Alındığı Yer: BilimFili | Arşiv Bağlantısı

“Gizleyecek hiçbir şeyiniz olmadığı için kişisel gizlilik haklarının ihlaline karşı çıkmamak, söyleyecek hiçbir şeyiniz olmadığı için ifade özgürlüğü haklarının ihlaline karşı çıkmamak gibidir.”
Edward Snowden