Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Kuantum durumundaki parçacıklar neden dalga-parçacık özelliği sergiler?

Örneğin; fotonlar birer parçacıktır ancak dalga gibi davranır. Aynı şekilde çift yarık deneyinde de elektronlar (gözlemlemediğimiz sürece) her iki durumda da sayılırlar. Peki bunun nedeni nedir? Kuantumda neden dalga-parçacık gibi bir durum vardır?

Aslında bunun sebebi, bizim klasik fizikte "dalga" ve "parçacık" olarak iki ayrı kategoriye sahip olmamız, doğaya ve evrene hep bu gözle bakmamız. Dalga sonsuza kadar yayılır, parçacık uzayın belli bir bölgesinde lokalizedir, sonsuza kadar yayılmaz. Bu tanımlardan şu sonuç çıkıyor: bir şey dalga ise parçacık değildir, parçacık ise de dalga değildir.

1900 lere kadar fena çalışmayan bu iki kategori ile evreni anlamlandırabiliyorken, İş atomların dünyasına nüfuz etmeye başlayınca değişti. Birbirinden keskin sınırlarla ayrılmış bu iki kategori ile anlamlandıramamaya başladık atomların dünyasını. "Bir şey dalga ise parçacık değldir, parçacık ise dalga değildir" önermesi çöktü. Artık yeni bir yaklaşıma olan ihtiyacın karşılanması kaçınılmaz hale geldi ve kuantum fiziği doğdu...

Puan Ver

“İhtiyacımız olan tek şey var: Çalışmak!”