Sorulara Dön
-1
Kimya

Kimyanın alt dalları nelerdir?

Kimyanın alt dallarının tarihsel gelişimini, inceledikleri durumları ve birbirleri ile ilişkilerini merak ediyorum.

Ada .
-1

Kimya, bir bilim olarak maddeleri inceleyen önemli bir çalışma yöntemidir. Bu bilimin sayesinde maddelerin değişimleri, yapıları ve bunlara benzer özellikleri ayırt edilmektedir. Ayrıca kimya sayesinde maddelerin ana yapıları daha iyi bir şekilde anlaşılmaktadır. Tabi kimya bilimi kullanılırken bazı dallardan yararlanmak gereklidir. Bu dallara göre yapılan çalışmaların sınırları genişletilmiştir.Kimyanın birçok alt dalı bulunmaktadır. Bu alt dallardan bazıları yaygın olarak kullanılan dallardır. Bu dallara Kimyanın başlıca alt dalları adı verilmiştir. Diğer alt dallar ise yaygın olmasa da çeşitli durumlarda yararlanılan dallardır.

Analitik Kimya

Kimyasal ölçüm yapılan bir dal olarak bilinmektedir. Maddelerin kimyasal bileşimleri, analitik kimyanın başlıca çalışma alanıdır. Analitik kimya ile maddelerin incelenmesine yeni boyutlar kazandırılmaktadır. Bu amaçlar doğrultusunda maddelerin kimyasal bileşimleri dikkate alınarak yeni yöntemler ortaya koyulur.

Organik Kimya

Bu kimya dalına 'Karbon Kimya' adı verilmiştir. Özellikle boya, tıp, tekstil ve tarım gibi alanlarda organik kimya devreye girmektedir. Organik kimya, çalıştığı alanlarda karbon bileşiklerini incelemeye yaramaktadır.

Biyokimya, canlıların yapısını ve bu çevredeki kimyasal olayları inceleyen bir kimya alt dalıdır. Biyokimya'nın temelinde canlılar ve enerji-besin döngüsü vardır. Yapılan çalışmalar bu alanlarda olmaktadır.

Fizikokimya

Bu kimya türü adından da anlaşılacağı gibi fizik ve kimya arasında kalmış olan bir alt daldır. Sıcaklık, basınç gibi etkileri kimya bakımından inceler. Çalıştığı alan bakımından fizik unsurlarını kullanılmaktadır.

Nükleer Kimya

Bu kimyaya verilen diğer ad çekirdek kimyasıdır. Atom altı düzeyde meydana gelen olayları inceler. Temel konu ise radyoaktifliktir.

Elektrik enerjisi ve kimyasal değişimleri inceleyen bir kimya alt dalıdır. Pillerin yapımı ve madenlerin saflaştırılması gibi örnekler verilebilir.

Kimyanın başlıca alt dalları dışında farklı alt dalları da vardır. Bu alt dalları ile birçok alanda kimyadan yararlanıldığı görülmektedir.

Elektrokimya, çevre kimyası, organometallik kimya, adli kimya, teorik kimya, gıda kimyası, tekstil kimyası, farmosötik kimya, jeokimya, agrokimya, foto kimya, astrokimya, atmosfer kimyası, akışkanlar kimyası, tıbbi kimya, polimer kimyası, termokimya ve sanayi kimyası gibi farklı kimya alt dalları da bulunmaktadır.

Sorulara Dön