Sorulara Dön
Ali Ahmet Turunç
Üye

Kepler 438b, Dünyadan 470 ışık yılı uzakta mükemmel bir gezegen diyelim ona nasıl ulaşacağız ki? Amaç sadece bizden farklı bir yaşam keşfetmek mi?

470 ışık yılı! Bir ışık yılı yaklaşık 10 trilyon kilometre (9,480,000,000,000) bu kadar büyük bir mesafeyi katetmek binlerce yıl alır. Ve gezegenden aldığımız ışık kaç yaşında? Gezegen çoktan yok olmuş olabilir.
Murat Koyun

Aslında amaç hem farklı bir akıllı yaşam olup olmadığını ( ya da genel çerçeveden bakacak olursak dünya dışı herhangi bir canlı hayatının varlığını) araştırmak hem de (eğer varsa) bunlarla iletişime geçebilmektir. Bir diğer hedef de, belki de en önemlisi ve ulaşılabilir olan, öte gezegenlerden yola çıkarak bize yakın gezegen veya uyduları bu örneklerle değerlendirmek olacaktır.

Şimdi iletişim konusunu biraz açalım. Size güzel bir örnek vereyim. Carl Sagan'ın romanından uyarlanan ve filmi de çekilmiş olan muhteşem bir bilim-kurgu örneği: Mesaj (İng: Contact). Filmden bahsetmeyeyim belki izlemişsinizdir belki izlememişsinizdir. Ancak bu tarz bir iletişim kurma ihtimalinin veya bunun başka bir yöntemle de olma ihtimalini her zaman hesaba katmamız gerekmektedir.

Tüm Reklamları Kapat

Carl Sagan aynı zamanda Dünya Dışı Akıllı Yaşam Araştırması (İng: SETI) için de katkı sağlamıştır. Bu kapsamda Voyager-1 ve Voyager-2 'nin hedeflerine de bakabilirsiniz. Ayrıca yaşanabilir bölgelerin (İng: Goldilocks zone) üzerine yapılacak araştırmalara da şüphesiz katkı sağlayacaktır.

Bunların dışında, uzaklığını elbette ki hesaba katmalıyız. Çok uzak olduğu için teknolojimiz şu an bu gezegenlere ulaşmaya yeterli değildir. Ancak yalnızca bu nedenden dolayı yaşanabilir bir gezegeni ya da gezegenleri araştırmamamız çok talihsiz bir durum olurdu. Zira, o gezegendeki yaşamı destekleyecek buna imkan verecek şartları araştırıp bize yakın olan hedeflerde, bu şartları göz önünde bulundurarak, güneş sistemimizde bir yaşam arayışı çabasına girilebilir.

Tüm Reklamları Kapat

Örneğin daha dün ortaklık anlaşması sağlanan, 2024 yılında NASA ve SpaceX ortaklığında, icra edilecek olan "Europa Clipper" görevi Jüpiter'in uydusu Europa'yı derinlemesine inceleyecektir. Kısacası bu tarz görevler aslında sayısız sorunun cevabı da olabilecektir.

(Konuyla alakalı bir kaynağı aşağıya bırakıyorum, belki "Neden?" sorunuza cevap olabilir.)

1. P. Brennan. Why Do Scientists Search For Exoplanets? Here Are 7 Reasons. (19 Kasım 2019). Alındığı Tarih: 25 Temmuz 2021. Alındığı Yer: NASA | Arşiv Bağlantısı