Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Irk diye birşey bilimsel olarak varmıdır?

Arkadaşlar evrimsel süreçte ırk (türk-arap-alman) diye bir şey varmıdır yoksa bu daha sonra bizim kendimizi diğer insanlardan ayırmak için uydurduğumuz bir saçmalıkmıdır

Biyolojide ırk aynı tür içerisinde yer alan ve göreceli olarak küçük morfolojik ve genetik farklılıklar taşıyan her bir topluluğu ifade eder. Eğer bu topluluklar arasındaki söz konusu farklılıklar değişik yerel habitatlara uyum amacıyla doğmuşsa her bir topluluğun ırkı ekolojik ırklar kapsamına girer; eğer coğrafi olarak izole olmuşlar ise coğrafi ırklar adı verilir. Eğer birbirlerinden yeterince farklılarsa, iki ya da daha fazla ırk alt türler olarak sınıflandırılabilir. Eğer değillerse, ırklar olarak tanımlanırlar, bu, gruba bir takson verilmemesi gerektiği anlamına gelir.

Ernst Mayr'a göre "alt türler taksonomik açıdan, farklı bir isme sahip olmayı hak edecek kadar, farklılaşmış coğrafi ırklardır"

Biyolojik açıdan bakacak olursak; Herhangi bir canlı popülasyonunun, kendi türünden izole bir biçimde yaşam sürmesi o popülasyonun bir ırk olarak sınıflandırılmasını mümkün kılar. Evrimsel süreçte ise türleşmelerin oluşmasına ön ayak olabilir. Ancak günümüzde insanların izole olması gibi bir durum olmadığından (kabile yaşamı hariç), bu kavram insanların evrimsel sürecinin bir parçası olmaktan çıkmıştır.

Diğer bir açıdan bakacak olursak; Irk kavramı, ayrıştırıcılığın en geçerli bahanelerinden biridir ve insanlık için çok büyük üzüntülere sebep olmaktadır.

Güzel bir dünya için birlikte çalışmamız gerekiyor. Belki de insanlık olarak bu tarz kavramları gözden geçirmek iyi olabilir. İyi günler.

“Suçlu birini elden kaçırmak, masum birini mahkum etmekten yeğdir.”
Voltaire