Sorulara Dön
Evrim & Abiyogenez

İnsanların bu kadar gelişmesinde etkili olan şey neydi?

Evrimsel süreci göz önüne aldığımızda insanların diğer canlılara göre daha çok geliştiğini tartışmasız ki gözlemleyebiliriz. Gelişmişlik olarak ortak atadan geldiğimiz şempanzelerle bile aramızda dağlar kadar fark var. Peki evrimsel süreçte insanların diğer canlılara göre bu denli fazla gelişmesinde etkili olan şey neydi?

Tarih boyunca canlılar yaşam sürelerini uzatmak için evrim geçirmişlerdir, buna verilebilecek en güzel örnek. Tek hücreli canlılardan sonra okyanuslarda canlıların balık benzeri canlılara evrilmesinin ardından ((Tahminlere göre Agnatha türünün soyundan gelen canlılar)) Dünya üzerindeki su seviyesinin iklimdeki değişikliklerin sebebi ile azalmasından dolayı bu tür canlıların bazıları karada kalmış ve Güneş ışınlarından etkilenerek ölmüşlerdir. Bundan dolayı zamanla evrilerek kendilerine kabuk oluşturdukları düşünülüyor ve günümüzdeki midyelerin ilk atalarının oluştuğu tahmin ediliyor. İnsan konusuna gelecek olursak, bildiğiniz gibi insanlar evrimde şu anki sürecine gelene kadar farklı türlere evrilmişlerdir ve hala kusursuz bir yapıya sahip değildir.

Peki bu süreçte neden bir aslan veya fil insandan zeki olarak evrilmedi? ya da şu an akıl sahibi değiller?sorusuna gelecek olursak.

Hayvanlara baktığımız zaman insana en yakın zekaya sahip hayvan yunus balığıdır çünkü yunus balıklarının beyinleri vücutlarına oranla diğer hayvanlara göre büyüktür, aynı şekilde insanların beyni de vücuduna oranla daha büyüktür. Bu cümleden anlaşılacağı gibi akıl sahibi veya zekanın gelişmiş olması vücudun büyüklüğüne değil, beynin vücuda oranla büyüklüğüne bağlıdır.

İşte evrimsel süreçte insan şimdiki duruma gelene kadarki sürecinde farklı farklı türler şeklinde evrimleşmiş ancak sadece Homo Sapien dediğimiz modern insana evrilmiştir, bu süreçte kaybolan insan türleri de mevcuttur hatta yüksek bir ihtimal ile genlerimizde evrimsel süreçte elenmiş atalarımızın genlerini de taşıyor olabiliriz. Sorduğunuz sorunun yanıtını çoğu bilim insanı evrimde bir şans eseri oluşan durumdan dolayı insan beyninin diğer hayvanlara nazaran vücuda oranla daha büyük olduğunu, bazıları ve bence haklı olanları ise insan konuşmayı, iletişimi, alet yapımı, barınak yapımı gibi milyonlarca yıl boyunca kendini geliştirerek devam eden bir tür olduğu için beynin daha da gelişmiş olduğunu düşünüyor.

Yukarıda yazdığım cevapta, bu güne kadar araştırmalarımdan bu konu ile ilgili olanları sade bir şekilde yazdım. Bir yanlışım veya eksiğim var ise düzeltiniz.

Saygılarımla.