Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

İnsanlarda saç, sakal ve tırnağın aşırı uzaması, seçilimde ne gibi yarar sağladı?

Beynin organ ve uzuvların kullanımını ele geçirmesi veya kontrolünü sağlaması, görünen o ki alet ve dil gelişimini beraberinde getirmiş. Bu gelişme saç ,sakal ve tırnakların uzama süresinin artışına neden olabilir mi? Bu dönemlerle ilgili antropolojik bilgi sağlarsanız sevinirim.

Ben bakış açınızı genişletecek bir şey söylemek istiyorum.

*Bir canlının bedenindeki tüm şeylerin ona faydalı olacak şekilde evrimleştiğini düşünmek bir yanılgıdır evrim söz konusu olduğunda.

Şimdi sizce insanın kanının renginin kırmızı olması ona nasıl bir evrimsel fayda sağlamıştır ?

Mantıksızlığı anladınız mı ?

Kanının renginin kırmızı olması insana bir fayda sağladığı için kan kırmızı değildir, kanın rengi kandaki , bize faydalı olduğu için evrimleşmiş hemoglobinin zorunlu bir yan etkisidir . Fakat hemoglobinli kan kırmızı renginin faydası yüzünden değil , diğer kimyasal -metabolik faydaları için seçilmiştir.

Ya da 20 yaş dişleri insana hiç bir fayda sağlamadığı gibi aksine zararlı organlardır , fakat çenemizin küçülmesi ile bu organlar zararlı hale gelmesine, işlevsiz kalmasına rağmen varlıklarını korumaktır. Şimdi 20 yaş dişleri modern insana nasıl bir fayda sağladığı için evrimleşti diye sormak mantıklı mı ?

Değil

Unutmayın evrimin öngörüsü yoktur, o bir kör saatçidir.

Tırnakların, saçların vb faydasından yukarıdaki kullanıcı zaten bahsetmiş.

Burada şunu söyleyeyim ki : Saç ve tırnakların varlığı yukarıdaki faydaları yüzünden seçilmiştir, ama bunların kontolsüz ve sizin dediğiniz gibi aşırı uzaması bir fayda yüzünden seçilmemiştir, bu saç ve tırnakların varlığının zararlı bir yan etkisidir.

Puan Ver

Öncelikle sakallardan başlayacak olursak, sakallı erkeklerin cinsel anlamda daha olgun, çekici olduğu sinyali verdiği düşünülmektedir. Evrimsel psikologlara göre sakallı erkekler, sakalsız erkeklere göre daha baskın olduğu intibası da vermektedir. Bu yüzden evrimsel süreçte elenmemiş bir fenotiptir diyebiliriz. Saça bakacak olursak da saçların da kıl değil, tüy olduğunu unutmamak işimizi kolaylaştıracaktır. Atalarımızda güneşten koruyan bir unsurken -sıcak çarpması vs. durumlarından- günümüzde yine cinsel anlamda çekiciliği arttırdığı tahmin edilmektedir zira tavus kuşları gibi hayvanların da tüyleri çiftleşme açısından avantaj sağlamaktadır. Tırnaklarınsa bir cisme dokunmadan önce darbeyi karşılayabilme anlamında büyük etkisi vardır. Zengin damar ve sinir ağını korurlar ki parmak uçları sinir bakımından en yoğun bölgelerden biridir. Tırnakların, pençelerden evrimleştiği de bilinen bir gerçektir.

Puan Ver

“Hiç düş kırıklığına uğramamış olanlar, hiç umut beslememiş olanlardır.”