Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

İnsanlar topraktan mı gelir?

İnsan vücudunda bulunan elementlerin hemen hemen hepsi topraktaki elementler ile aynı bu insanın topraktan oluştuğunu mu gösterir? Göstermez ise bu neden böyledir?

Verilen bilgi doğrudur, topraktaki bazı elementler insanda da bulunur. Ancak bu insanın topraktan geldiğini mi gösteriyor? Kesinlikle hayır. İnsanların maymunlardan geldiği artık tartışmaya yer bırakmayacak şekilde ispatlanmıştır. "Yaratılış mı gerçek, yoksa evrim mi?" tarzı tartışmalar bile artık son derece gereksiz ve zaman kaybı olarak görülmelidir.

İnsanın vücudunda toprakta bulunan elementlerin de olmasının sebebi, toprak ile aynı yerde gezegende bulunmamız. Başka nereden bu elementleri alacaktık zaten? Bitkiler topraktan alır, biz bitkilerden alırız, toprak bizden alır. Bu böyle devam eden bir süreçtir. Yani insandaki elementler ile bitkilerdeki elementler de ortaktır, ancak bu bizim muzdan, şalgamdan veya nardan oluştuğumuzu göstermez.

Ayrıca, insan vücudunun %18'i karbon atomlarından oluşmasına rağmen toprakta karbon yoktur. Bu da insanın topraktan yaratıldığı fikrini çürütmektedir, tabii eğer samimi olunursa.

1. Bilimdili İnsan vücudundaki elementler

Öncelikle insan vücunun %70'inin şu olduğunu hatırlayalım. Ve ekleyelim ki, Carl Sagan'ın dediği gibi "Hepimiz birer yıldız parçasıyız." Bu da demek oluyor ki vücudumuzda evrenin her yerinden parça olabilir. Vücudumuzda kalsiyum, sodyum, iyot, magnezyum, demir, bakır gibi nice mineraller var. Örneğin dişlerimiz ve kemiklerimizde bulunan kalsiyum.

Ayrıca evrim, maymunların pat diye birden var olduğunu iddia etmez ve insan türünün maymundan geldiğini iddia etmez. Bu iki hipotez de evrime göre komik ve bilimdışıdır. Evrim, ilk canlılığın suda Abiyogenez ile başladığını ortaya koymuştur. Detayları için Abiyogenez olarak araştırmanızı öneririm.

Uzun olduğu için bu hakkında Evrim Ağacı'nin YouTube kanalını inceler ve izlerseniz soru işaretlerinizin gideceğini düşünüyorum. Yararlanmanız için linkleri kaynakta belirtiyorum.

Puan Ver

“Evrim yasalarını keşfetmek de, fizik veya kimya yasalarını keşfetmek gibidir: Bir tahminde bulunmayı mümkün kılacak kadar genelleme yapabilecek bir gözlem peşindesinizdir.”
Matt Cartmill