Sorulara Dön
Alper Alper
1,222 UP
Üye

İnsanlar topraktan mı gelir?

İnsan vücudunda bulunan elementlerin hemen hemen hepsi topraktaki elementler ile aynı bu insanın topraktan oluştuğunu mu gösterir? Göstermez ise bu neden böyledir?
Deniz Sever
Düşünür

Öncelikle insan vücunun %70'inin şu olduğunu hatırlayalım. Ve ekleyelim ki, Carl Sagan'ın dediği gibi "Hepimiz birer yıldız parçasıyız." Bu da demek oluyor ki vücudumuzda evrenin her yerinden parça olabilir. Vücudumuzda kalsiyum, sodyum, iyot, magnezyum, demir, bakır gibi nice mineraller var. Örneğin dişlerimiz ve kemiklerimizde bulunan kalsiyum.

Ayrıca evrim, maymunların pat diye birden var olduğunu iddia etmez ve insan türünün maymundan geldiğini iddia etmez. Bu iki hipotez de evrime göre komik ve bilimdışıdır. Evrim, ilk canlılığın suda Abiyogenez ile başladığını ortaya koymuştur. Detayları için Abiyogenez olarak araştırmanızı öneririm.

Tüm Reklamları Kapat

Uzun olduğu için bu hakkında Evrim Ağacı'nin YouTube kanalını inceler ve izlerseniz soru işaretlerinizin gideceğini düşünüyorum. Yararlanmanız için linkleri kaynakta belirtiyorum.

1. Yazar Yok. Yaşam Nedir? Tanımlar, Abiyogenez, Kimyasal Evrim. (24 Temmuz 2020). Alındığı Tarih: 24 Temmuz 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  2. Yazar Yok. Insan Evrimini Özel Kılan Nedir? Maymunlar Neden Insan Olmuyor?. (24 Temmuz 2020). Alındığı Tarih: 24 Temmuz 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  3. Yazar Yok. Maymun Meselesi, Insan Ile Maymunların Bağlantısı Nedir?. (24 Temmuz 2020). Alındığı Tarih: 24 Temmuz 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
Orijin Paradox
Orijin

Soruna cevap evettir. Yani insandaki elementler topraktada bulunur.

Tabi buradan nasil bir sonuç çıkarırsın bu sana kalmış.

Tüm Reklamları Kapat

Hatta biraz daha konuyu genişletebiliriz. Insan nedir? Bir canlidir.

Peki canlılığın yapı taşı nedir?

Tüm Reklamları Kapat

Proteindir. Proteinin yapı taşı nedir?

Aminoasitler. Peki aminoasitlerin yapı taşı nedir? Hangi elementlerden oluşur?

Hidrojen(H), Azot (N), Karbon(C) ve Oksijen (O)

Peki canlılığın yapı taşı olan bu elementler toprakta bulunur mu?

Cevap evet.

Bu konu ile ilgili olarak cok bilinen bir deney vardır. Rus bilim adamı olan Miller deneyi vardır miller canlılığın yapı taşı olan bu elementlerden, canlılığın yapı tasi olan aminoasitleri uygun şartlarda olusturabilirmiyim diye düşünerek bir deney yapmıştır.

Dünyanın o zaman ki koşullarına benzer bir ortamı oluşturduktan sonra inorganik maddelerden organik madde ve aminoasit yapmayı başarmıştır.

1. Ondokuz mayıs universitesi. (2021). Amino Asitler. Onu.edu, sf: 2. | Arşiv Bağlantısı
Sorulara Dön
Alper Gezeravcı, Dünya'ya Dönüyor! (Ax-3 Görevi Ortak Yayını)
Et Yemek, Beyni Uyuşturuyor Olabilir mi?
Filler Neden Farelerden Korkar?
Hastalıklar Konusunda Google Sizi Nasıl Aldatıyor?