Puan Ver
Puan Ver

İnsan hücrelerine kloroplast organeli ya da klorofil pigmenti eklenirse fotosentez gerçekleşir mi?

İnternet sitelerinde okuduğumda yüzey alanı yetersiz kalacağından bunun mümkün olmadığına benzer bir şey yazıyordu. Az miktar olsa da insan bu şekilde glikoz üretebilir mi?

Evet aldığınız cevap doğru. İnsanların hücreleri fotosentez yapacak hücreleri içerse bile, günlük enerjisini glikoz üreterek asla karşılayamaz. Örnek olarak tipik bir kadın vücudu, 60 kg ATP üretmek için günde yaklaşık 700 gram glikoz gerekmektedir. Yüksek bitkilerde bilinen azami fotosentez göz önüne alındığında, yetişkin bir kadının cildinin yüzeyi 1,6m2 olduğu varsayarsak, yeşil bir cildi olan kadının, fotosentez yoluyla günlük glikoz talebinin %1'ini anca karşılar. Bu yüzden onun enerji taleplerini karşılayabilmek için kadının cildinin yüzey alanı daha büyük olması gerekmektedir. Bu da yaklaşık olarak kadının vücudunun bir tenis kortunun yüzey alanı kadar olması demektir.

Bunu yapan hayvan örnekleri var aslında. Mesela Yeşil Deniz Salyangozları. Bu sümüklü böcekler, otladıkları alglerden kloroplastları çalıyorlar. Ancak bu kloroplastları vücudunda uzun süre tutamıyorlar. Bu yüzden sürekli yerine yenisini koyması gerekiyor. Ancak hala kloroplastların bu sümüklü böcekler için hayati bir önem taşıyıp taşımadığı bilinmemektedir. Aşağıdaki fotoğrafta hayvanın ne kadar ince, küçük ve şeffaf olduğunu dikkat etmeni isterim.

Yeşil Deniz Salyangozu
The Conversation

1. The Conversation

“Hiçbir iş, yeterince küçük parçalara bölünebilirse, zor değildir.”
Henry Ford